گزارش و تحلیل

"آنچه که برای تاتارهای کریمه در این دوسال انجام شده، به مراتب بیش از 23 سالی است که آنها در حاکمیت اوکراین قرار داشتند"

© Sputnik / Aleksey NikolskyiИсполняющий обязанности губернатора Крыма Сергей Аксенов
Исполняющий обязанности губернатора Крыма Сергей Аксенов - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی آکسیونوف، فرماندار کریمه طی مصاحبه ای با روزنامه روسی "ایزوستیا" ، مطالب مفصلی را در خصوص کریمه از جمله امکان به رسمیت شمرده شدن الحاق آن به روسیه توسط پارلمان ناحیه وِنِتو ایتالیا، مذاکره با همتایان غربی، و همچنین اوضاع پیرامون تاتارهای کریمه، بیان داشت.

آکسیونوف می گوید:

"دیدار چندی قبل هیات پارلمانی ایتالیا، گام مهمی در شکسته شدن محاصره اطلاعاتی غرب از کریمه شد. نمایندگان پارلمان مطمئن شدند که این شبه جزیره بر خلاف تبلیغات غربی، از امنیت و آرامش برخوردار بوده و هیچ تانک و مسلسلی در سطح خیابان ها مشاهده نمی شوند. بنابراین همتایان ایتالیایی ما اعلام داشتند که حداکثر تلاش خود را برای لغو تحریم های روسیه بکار خواهند برد".


این رویداد را نمی توان اولین دیدار هیات ایتالیایی از کریمه قلمداد کرد. تابستان پارسال، سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا با دعوت ولادیمیر پوتین، از این شبه جزیره بازدید نمود. ضمنا جولیا کِزا، فعال اجتماعی و نماینده سابق پارلمان اروپا، با حضور چندین باره خود در کریمه، به اوضاع منطقه اشراف کامل داشته و تلاش می کند حقایق را به اروپایی ها برساند.
در ظرف دو سال گذشته هیات های مختلفی از ایتالیا، فرانسه، آلمان، لهستان، اسرائیل، یونان، چین، ژاپن و دیگر کشورها، به کریمه سفر کرده اند. در ژوئن سال گذشته، تِرّی مارینی، در راس هیات پارلمانی فرانسه، از این شبه جزیره بازدید کرد. چنین دیداری، اولین بازدید یک هیات پارلمانی اروپای غربی از مارس 2014 به بعد تلقی می شود.


پروژه پل کرچ - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
پروژه پل "کرچ"
همانطور که قبلا خبرگزاری "اسپوتنیک" اعلام داشت، 18 ماه مه، پارلمان ونتو، طرح به رسمیت شمردن الحاق کریمه به روسیه، و لغو تحریم های روسیه را به رای می گذارد.
سرگی آکسیونوف، فرماندار کریمه تصدیق کرد که " من به چنین ابتکاری نظر مثبت دارم. در بین سیاستمداران و مسئولین کشورهای اروپایی، افراد معقولی یافت می شوند که با درک قانونی بودن همه پرسی ماه مارس 2014 ، آن را تصویر اراده اکثریت شهروندان کریمه می شمارند. بسیاری از آنها اعمال تحریم های علیه روسیه را مضر برای اروپا می دانند. ما از همتایان ونیزی خود سپاسگزاریم. یکی از سیاستمداران ایتالیایی که در بین میهمانان شرکت کننده در همایش اقتصادی یالتا حضور داشت، مبتکر به رای گذاشتن این لایحه در ونتو است. اما به هر حال نباید انتظاری در تغییر مواضع رسمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، نسبت به تحریم های روسیه داشت. آخر این، موضع اروپایی ها نیست، بلکه آنها در ایالات متحده آمریکا ، تعریف و شکل می گیرند. اما به قول معروف، آب سنگ را می ساید".
با این حال اروپا هنوز به طور کامل نمی تواند کریمه را بخش لاینفک روسیه، بشناشد. پارلمان اروپا ممنوعیت فعالیت مجلس تاتارها را به عنوان تلاش روسیه برای اخراج آنها از شبه جزیره کریمه، تلقی می کنند.
آکسیونوف توضیح می دهد که

"این تلاش دوباره برای بی اعتبار ساختن روسیه است. مجلس هرگز از منافع تاتارهای کریمه، دفاع نمی کرد. همیشه حتی در سال های انضمام کریمه به اوکراین، مجلس به عنوان یک ساختار و حلقه تبهکار بود که در زمینه های سیاسی و تجاری، دخالت می کرد".


طبق اظهارات این مسئول، در حال حاضر مجلس جایگاه و نفوذ خود را در بین جامعه تاتارهای کریمه، کاملا از دست داده است. رهبران فراری آنها، حق هیچ اظهار نظری از طرف اقوام تاتارهای کریمه ندارند. آنها یاغی و خائن به منافع تاتارها هستند. فرماندار کریمه تاکید کرد:

"آنها سازماندهندگان عملیات تروریستی پارسال هستند که باعث قطع برق سراسری کریمه و محاصره غذایی شبه جزیره شدند. آنها اشاعه دهنده کینه و نفرت هستند. این یعنی افراط گرایی که هر کشوری با چنین نگرشی، مقابله خواهد کرد".


در آخر سرگی آکسیونوف اعلام کرد که ظرف دو سال اخیر، پس از الحاق کریمه به روسیه، برای احیای اعتبار و پیشرفت تاتارهای کریمه، کارهای بیشتری نسبت به 23 سال حضور شبه جزیره در قلمرو اوکراین شده است. پس دیگر چه باید گفت وقتی که کیف در تمام طول این سال ها حتی زحمت تصویب قانون تبرئه و احیای حق اقوام سرکوب شده را به خود نداد؟!!! اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تنها یک ماه پس از الحاق کریمه، حکمی را در این خصوص صادر کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала