گزارش و تحلیل

بشار اسد: خیلی‌ها خواهان شکست ما در مبارزه با تروریسم هستند

© Sputnik / Press service of the President of Syria Bashar al-AssadПрезидент Сирии Башар Асад во время интервью
Президент Сирии Башар Асад во время интервью - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه اختصاصی با «دمیتری کیسلیوف» رییس خبرگزاری بین‌المللی «روسیه امروز» اظهار داشت که دمشق در مذاکرات ژنو انعطاف پذیری از خود نشان می‌دهد و تلاش می‌کند در راه حل و فصل اختلاف در این کشور حتی یک فرصت را هم از دست ندهد و موفقیت‌های ارتش سوریه حاصل شده با کمک فدراسیون روسیه باید این روند را تسریع کند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه اختصاصی با «دمیتری کیسلیوف» رییس خبرگزاری بین‌المللی «روسیه امروز» که «اسپوتنیک» نیز در ترکیب آن قرار دارد اظهار داشت که دمشق در مذاکرات ژنو انعطاف پذیری از خود نشان می‌دهد و تلاش می‌کند در راه حل و فصل اختلاف در این کشور حتی یک فرصت را هم از دست ندهد و موفقیت‌های ارتش سوریه حاصل شده با کمک فدراسیون روسیه باید این روند را تسریع کند.

اسد اعلام کرد:

«زیرا کسانی وجود دارند که ما و روسیه را به این امر متهم می‌کنند که مداخله روسیه که هدفش مبارزه با تروریسم بود معطوف به حمایت از رئیس جمهور و دولت سوریه بود و به این سان برای حل و فصل سیاسی مانع ایجاد کرد. شاید ممکن بود اینطور هم باشد اگر ما از همان ابتدا مصرانه انعطاف پذیری به خرج نمی دایم. اگر شما به سیاست خارجی سوریه در 5 سال قبلی نگاه کنید خواهید دید که ما به همه ابتکار ها از هر طرف بدون استثناء حتی اگر دوستانه نبودند جواب می دایم».

رهبر سوریه بار دیگر خاطرنشان کرد که حمایت نظامی روسیه موجب فعالتر شدن روند حل و فصل سیاسی اختلاف خواهد گردید. وی تصریح کرد:

«حمایت نظامی روسیه و حمایت دوستان و دستاورد های نظامی ارتش سوریه همه این‌ها موجب تشدید روند حل و فصل سیاسی خواهند گردید نه بر عکس. ما موضع مان را نه قبل از کمک‌های روسیه و نه پس از آن عوض نکردیم».

اسد در این رابطه مذاکرات کنونی در سوئیس در باره مساله سوریه را بیاد آورده گفت:

«ما برای نشان دادن انعطاف پذیری راهی ژنو شدیم. در یک زمان پیروزی های ما بر کشور ها و نیرو هایی تأثیر خواهد گذاشت که مزاحم حل و فصل می‌شوند زیرا این کشور ها — عربستان سعودی، ترکیه، فرانسه و انگلیس روی شکست ما حساب می‌کنند تا در مذاکرات شرایط خود را دیکته کنند. بدین طریق عملیات نظامی ما موجب سرعت بخشیدن به حل و فصل سیاسی شده و آنرا قطع نخواهد کرد».

بشار اسد: تهران تکنیک آلات نظامی را در اختیار ما می گذارد - اسپوتنیک ایران
اسد: دمشق در بازسازی سوریه بر روسیه، چین و ایران تکیه خواهد داشت
بشار اسد در مصاحبه اختصاصی با «دمیتری کیسلیوف» رییس خبرگزاری بین‌المللی «روسیه امروز» که «اسپوتنیک» نیز بخشی از آن می‌باشد در باره ارزیابی مذاکرات ژنو و طرح های نظامی- سیاسی و دیدگاه خود در مورد چشم انداز حل صلح آمیز اختلاف در سوریه و دوره سیاسی انتقالی صحبت کرده و به همکاری‌های روسیه و سوریه در شؤون مختلف اشاره خاصی کرده و نقش روسیه در مبارزه با تروریسم را خاطرنشان کرد.

«دمیتری کیسلیوف» پس از این مصاحبه متذکر شد که «حال رئیس جمهور اسد از نظر فکری عالی است و او روحیه بالا دارد. وی از پیروزی ارتش خود و تصرف پالمیرا الهام گرفته و با استهزا گفت که سران غربی دهان های خود را بستند و طوری وانمود می‌کنند که کسی پالمیرا را آزاد نکرده بود».

بنا به ارزیابی کیسلیوف رهبر سوریه «برای دوره باصطلاح انتقالی آماده است و برخورد وی به این مساله با مسئولیت و خلاقانه است».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала