گزارش و تحلیل

نمایندگان انحادیه اروپا برای اولین بار در همایش اقتصادی بزرگ کریمه روسیه شرکت خواهند کرد

© Sputnik / Konstantin Chalabov /  مراجعه به بانک تصاویر Swallow's Nest is a monument of architecture on top of the Aurora Cliff overlooking the Cape of Ai-Todor in Yalta, the Crimea.
Swallow's Nest is a monument of architecture on top of the Aurora Cliff overlooking the Cape of Ai-Todor in Yalta, the Crimea. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه «ایزوستا» چاپ مسکو نوشت: نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا برای اولین بار پس از پیوستن کریمه به روسیه در همایش بین‌المللی اقتصادی یالتا -2016 شرکت خواهند کرد. قبلاً نمایندگان پارلمان اروپا فقط برای دیدن از کریمه به این شبه جزیره آمده بودند.

یکی از صدر های کمیته سازمانی YIEF 2016 «آندره نظروف» نائب رئیس اتحادیه «روسیه بازرگانی» به «ایزوستیا» گفت:

«در حال حاضر بازدید هیات نمایندگی پارلمان اروپا از همایش بین‌المللی اقتصادی یالتا —2016 تدارک دیده می‌شود که 14 — 16 آوریل در کریمه بر گزار خواهد شد. قرار است هنگام این دیدار چشم انداز مناسبات اقتصادی روسیه و اتحادیه اروپا و مسایل تعامل سرمایه‌گذاری و انجام کار های مشترک بازرگانی بررسی شوند».

به گفته وی، محل برگزاری همایش بین‌المللی اقتصادی یالتا —2016 برای هماهنگ کردن مواضع روسیه و اتحادیه اروپا در مورد چند مساله کلیدی جهت از سرگیری بازرگانی مشترک مناسب است.

گزارش شد که نمایندگان اروپا در نشست عمومی با عنوان «رشد اقتصاد در شرایط چالش های جدید» که در آن «ایگور شووالوف» معاون اول نخست وزیر و «دمیتری کوزاک» معاون نخست وزیر حضور خواهند داشت سهم خواهند گرفت. قرار است سیاستمداران اروپایی با وزیران روسیه و با «سرگئی آکسیونف» رئیس جمهوری کریمه دیدار کنند.

نظروف گفت:

«مهمانان اروپایی ما فرصت خواهند داشت با مهماننوازی و مهربانی اهالی کریمه رو برو شوند».

منبع بلندپایه «ایزوستیا» در پارلمان اروپا نیز تدارک این بازدید را تأیید کرده گفت که این هیات مرکب از نمایندگان چند کشور است و مایل است به گوش حضار آن همایش برساند که خیلی‌ها در اتحادیه اروپا از سیاست تحریم روسیه حمایت نمی کنند.

این منبع گفت:

«فدراسیون روسیه و اتحادیه اروپا هر دو به مناسبات اقتصادی فی مابین احتیاج دارند. در درجه اول مردم هستند که از تحریمات رنج می‌برند و دیوار محاصره باید شکسته شود و باید از سیاست ایجاد موانع سیاسی در راه همکاری‌های اقتصادی صرف نظر کرد».

Граффити о воссоединении Крыма и России в Москве - اسپوتنیک ایران
یک سوم اروپائیان و امریکایی ها کریمه را بخشی از روسیه می دانند
بنا به برخی داده‌ها قرار است در همایش YIEF 2016 بازرگانانی از 25 کشور شامل ژاپن، بلغارستان، یونان، ایتالیا و مالزی شرکت کنند.

این اواخر دیگر کشور ها نیز با کریمه روابط برقرار می کنند. امسال هنگام بازدید هیات روسیه از فرانسه با حضور آلکسی اورلوف سفیر روسیه در فرانسه یادداشت همکاری نیس و یالتا — شهر های خواهر خوانده از 1960 به امضا رسید. فرانسوی‌ها در جواب در ماه مه از یالتا دیدن خواهند کرد.

قابل ذکر است که سیاستمداران با میل و رغبت از کریمه دیدن می‌کنند و تا به حال دو هیات نمایندگان پارلمان و سناتور های فرانسه از کریمه دیدن کردند و برنامه‌ریزی شده که هیات استان لیگوریا ایتالیا به ریاست استاندار جوانی توتی که الان در روسیه بسر می‌برد به کریمه سفر کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала