گزارش و تحلیل

واکسن روسی ضد انفلوآنزا برای ایرانی‌ها

© Photo / www.petrovax.ruواکسن روسی ضد انفلوآنزا برای ایرانی‌ها
واکسن روسی ضد انفلوآنزا برای ایرانی‌ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داروسازان روسی به ایرانی‌ها کمک خواهند کرد این امکان را پیدا کنند در مقابل انفلوآنزا با کیفیت و ارزان واکسینه شوند.

شرکت «پترو واکس فارم» روسیه طراحی و تولید کننده دارو و واکسن ها با شرکت های ایرانی Sobhan Recombinant Protein و Arvin LTD به توافقی در باره همکاری‌های استراتژیک رسیدند. طرف‌ها موافقتنامه سه جانبه در باره مکان یابی و راه اندازی تولید واکسن روسی «گریپ پول پلاس» در ایران به امضا رساندند. شرکت «پترو واکس فارم» این داروی نوآورانه را تهیه و تولید می کند. این دارو پس از امتحان های موفقیت آمیز آز ارزیابی عالی برخوردار شد. این واکسن ضد انفلوآنزای نسل اخیر فاقد مواد کنسرو کننده است و از آن برای پیشگیری از ابتلا بزرگسالان و کودکان از جمله نوزادانی از سن شش ماه به بالا و زنان باردار به انفلوآنزای استفاده می شود. این واکسن به خاطر ثمربخشی بالا و کیفیت عالی هم اینک به چند کشور همسود صادر می شود. ایران هم به این دارو علاقمندی نشان داد و این واکسن با موفقیت در این کشور امتحان شد و عمل‌کرد آن مثبت ارزیابی شد.

خانم «یلنا آرخانگلسکایا» رئیس شرکت علمی — تولیدی «ان پی او پترو واکس فارم» در مصاحبه با اسپوتنیک در باره پروژه مکان یابی و راه اندازی تولید این واکسن جزئیات تشریح کرده چنین اظهار کرد:

طرف ایرانی در چهارچوب توافق امضا شده مانند هر تولید کننده داروی پزشکی باید در مرحله مکان یابی، فناوری تولید واکسن را فرا گرفته و در طول چند مرحله بعدی ظرفیت‌های تولید را سازمان دهد. ما حتی در 2015 اولین پارتی «گریپ پول پلاس» را تحویل دادیم و از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و نهاد های مربوطه، نظر های خوبی دریافت کردیم. پس از این از طرف شرکت ایرانی «صبحان ریکومبینانت پروتئین» پیشنهاد تحویل فناوری تولید داروی «گریپ پول پلاس» در ایران را دریافت کردیم. برای شرکت «پترو واکس فارم» این پیشنهاد به معنای تقدیم راستای جدید فعالیت و و تقویت قدرت صادراتی ما است. مسلماً برای ایران هم حصول این توافق اهمیت دارد. امروز در آن کشور حتی یک واحد تولید واکسن هم وجود ندارد. مایه خوشحالی خاص است که در ایران 5 واکسن تولید کنندگان مشهور جهانی به ثبت رسیده و لیکن پیشنهاد تحویل فناوری تولید دارو به ما شده است. ما این پیشنهاد را قبول کردیم. بنا به توافق حاصله در 3 سال آینده سیکل کامل فناوری تولید واکسن مرحله به مرحله انجام خواهد شد. این امر به ایران امکان خواهد داد تعداد افراد واکسینه شده افزایش یابد و واکسناسیون ضد انفلوآنزا وارد جدول سالانه شود. بر اثر این تعداد ابتلا به انفلوآنزا و ریسک شیوع اپیدمی کاهش یابد.

رئیس شرکت علمی — تولیدی «ان پی او پترو واکس فارم» تاکید کرد که معامله انجام شده در حال حاضر بی سابقه است. پیشتر داروسازان روسیه و ایران در چنین سطحی همکاری نکرده بودند. فناوری تولید «گریپ پول پلاس» برای ایران به شکل «خالص» و در ابعاد کامل انجام خواهد گرفت. خانم «یلنا آرخانگلسکایا»:

«مراسم خاص تحویل فناوری وجود ندارد از این رو فناوری تولید واکسن بطور کامل تحویل می شود. این جریان به چه ترتیبی انجام می شود. اولاً ما از لحاظ ساخت ظرفیت‌های تولیدی به شرکای ایرانی مشورت خواهیم داد. در مرحله دوم کارشناسان ما همراه با همتایان ایرانی مراقب آن خواهند شد که فناوری به میزان 100 درصد پیاده شود و مهمترین چیز این است که دارویی که در کارخانه های Sobhan Recombinant Protein تولید شود باید در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران ثبت شده و فقط پس از این در بازار های آن کشور به فروش برسد.
شرکت علمی — تولیدی «ان پی او پترو واکس فارم» دارای سرویس بی همتای آنالیز و طراح عمده واکسن های ضد انفلوآنزا در روسیه است. داروی ما در دیگر کشور ها هم بعنوان داروی ثمربخش و بی خطر شناخته شده است. پرسنل کارشناسان ما بسیار حرفه‌ای است و ما حاضریم معلومات خود را با شرکای ایرانی در میان بگذاریم. ما وظیفه داریم به شرکا کل اسناد را واگزار کرده و کارمندان شرکت ایرانی را آموزش دهیم. در این روند 10 — 20 کارشناس ما شرکت خواهند کرد. مهلت پیاده کردن این پروژه دو و نیم تا سه و نیم سال با در نظر داشت مراسم ثبت و انجام همه تحقیقات بالینی است».

همکاری شرکت علمی — تولیدی «ان پی او پترو واکس فارم» با ایران به این محدود نمی شود. خانم «یلنا آرخانگلسکایا» گفت:

«ما دو توافقنامه دیگر را امضا کردیم. مطابق یکی از آن‌ها شرکت Sobhan Recombinant Protein به روسیه فناوری تولید واکسن ضد ویروس هپاتیت را تحویل می دهد. توافقنامه دیگر با شرکت CinnaGen در باره تولید دارو برای معالجه روماتیسم مفصلی به امضا رسید و این شرکت دارای فهرست کامل دارو های منحصر بفرد است. اگر این پروژه با موفقیت پیاده شود به همکاری ما با ایران توسعه خواهیم داد».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала