گزارش و تحلیل

در انتظار دیدار با اسطوره فوتبال جهان مسی

© AFP 2023 / Wakil Kohsar پسربچه افغانی طرفدار لیونل مسی
پسربچه افغانی طرفدار لیونل مسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسی افغان میلیونها انسان را در تمام دنیا تحت تاثیر خود قرار داد.

یک کودک افغانی طرفدار اسطوره فوتبال جهان مسی، اخیرا هدیه ای از این فوتبالیست نامدار دریافت کرده است. رادیو اسپوتنیک اعلام کرد که مرتضی احمدلی پسربچه 5ساله اهل غزنی که به شدت طرفدار فوتبال و این فوتبالیست اسطوره ای بوده، باعث حیرت تمام دنیا شده است. احمدلی در خانواده ای متوسط زندگی می کند که حتی یک توپ یا لباس ورزشی در اختیار ندارد. این کودک یک پاکت پلاستیکی سفید و آبی به رنگ لباس تیم ملی آرژانتین را برداشته و برادر بزرگش با ماژیک روی آن شماره 10 و نام «مسی» را نوشته است.

مرتضی احمدلی با کمک دوستانش یک توپ و زمین فوتبال درست کرده اند و کودک با پوشیدن پاکت پلاستیکی در کنار دوستانش عکس یادگاری گرفته و در اینترنت قرار داده. مسی افغان میلیونها انسان را در تمام دنیا تحت تاثیر خود قرار داد.

لیونل مسی پیشرو در فوتبال بارسلون بلافاصله به این عکس واکنش نشان داده و یک دست لباس ورزشی برای طرفدار افغان خود ارسال کرد.

رادیو اسپوتنیک با پدر مرتضی در این باره گفتگویی انجام داده است. در ابتدا خود مرتضی احمدلی گوشی تلفن را جواب داد و با خوشحالی زیاد گفت: «من خیلی خوشحالم».

پدر مرتضی نیز در پاسخ به خبرنگار رادیو اسپوتنیک می گوید:«ما واقعا از هدیه آقای مسی خوشحالیم. آن را دریافت کردیم. اما دوست داریم با آقای مسی هم ملاقاتی داشته باشم. ما منتظر این دیدار هستیم».

پدر این قهرمان کوچک می گوید که پدرومادرها همیشه آرزو دارند پسرشان یک بازیکن حرفه ای در فوتبال بشود، درست شبیه به چهره محبوب آنها. محمد عارف پدر مرتضی در ادامه می گوید: «آرزوی ما این است که پسرمان بتواند به طور حرفه ای وارد این رشته شود، او از کودکی علاقه و توجه زیادی به فوتبال داشت. ما آرزو داریم که او هم مثل آقای مسی مشهور بشود و در تمام دنیا باعث افتخار ما باشد. من می خواهم که پسرم به اروپا برود و در آنجا تحصیل کند و سپس به کشورش برگردد. اگر آقای مسی بتواند پسر ما را زیر بال خود بگیرد و او را به مدرسه و دانشگاه بفرستد، برای ما افتخار بزرگی خواهد بود».

ما هم امیدواریم که این مسی کوچولو از افغانستان و ستاره آرژانتین در آینده نزدیک با هم دیدار کنند. ستاره فوتبال آرژانتین می تواند معلم خوبی برای فوتبالیست جوان افغان باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала