گزارش و تحلیل

آمریکا از افزایش استخراج نفت امتناع نمی کند

© Fotolia / Sergiy Serdyukآمریکا از افزایش استخراج نفت امتناع نمی کند
آمریکا از افزایش استخراج نفت امتناع نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت آمریکا با شک و تردید به ایده حفظ سطح استخراج نفت می نگرد و معتقداست که بازار خود به خود تنظیم می شود.

مشاور ویژه در ارتباطات بین الملل در زمینه انرژی وزارت امور خارجه، آموس هوکستاین در این باره به ریا نوواستی اطلاع داد.
وی گفت که دولت آمریکا ، ارتباط متقابل دائمی هم با تولید کنندگان و هم با مصرف کنندگان نفت دارد. اودر حاشیه IHS CERAWeek گفت: ما مذاکراتی را با تمامی دوستانمان در کل جهان داریم با کشورهای تولید کننده نفت و کشورهای متقاضی نفت. اما در نهایت ما تصور نمی کنیم که دولت باید مداخله کرده و به طور مصنوعی آنرا تنظیم کند ، اینکه چقدر باید تولید شود و چقدر باید صادر شود. "
ضمنا عکس العمل آمریکا به معاهده مربوط به حفظ سطح نفت نیز منفی بود. مشاور ویژه ی امور بین الملل در زمینه انرژی وزارت امور خارجه آمریکا آموس هوکستاین اطلاع داد که دولت آمریکا با شک و تردید به ایده حفظ سطح استخراج نفت نظر انداخته و معتقد است که بازار خود به خود تنظیم خواهد شد.
پیشتر روسیه ، عربستان سعودی ، ونزوئلا و قطر در خصوص آمادگی برای حفظ استخراج نفت در سطح ژانویه سال 2016 توافق کردند ، البته در صورتی که سایر تولید کنندگان به این ابتکار بپیوندند. ایران از این ایده حمایت کرد. اما روز پنج شنبه عربستان سعودی از این توافق امتناع نمود. روز دوشنبه دبیر کل اوپک عبدالله سالم البدری از آمریکا خواست که به گفتگوبرای حفظ سطح استخراج ملحق شود.
منوچهر تکین ، کارشناس مستقل و اقتصاد دان ایرانی از لندن در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک شرح می دهد که این درگیری منافع در بخش نفت ممکن است به چه ختم شده و چه تاثیری در تولید نفت ایران خواهد داشت:


یادآوری می کنیم که کنگره آمریکا در ماه دسامبر تحریم صادرات نفت ایران را که از سال 1975 وجود داشت، لغو کرد. سناتور داکوتای شمالی هایدی هایتکامپ، ضمن صحبت در خصوص لغو تحریم ها به ریا نوواستی گفت که او طرفدار بازار آزاد بوده و آمریکا با عربستان سعودی ، روسیه و سایر تولید کنندگان آنرا کنترل می کنند.
بر طبق پیش بینی Energy Intelligent Group ، آمریکا در سال 2016 بیشتر از کشورهای دیگر نفت را استخراج می کند. سهم در کل رشد بین کشورهای خارج از اپک ، 60 درصد یا 500 هزار تن در هر روز است. بدین ترتیب ، توافق ها با ایالات متحده ممکن بود بازار را به ثبات برساند ، جایی که مازاد شدید نفت مشاهده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала