گزارش و تحلیل

به چه دلایلی عربستان ارتش خود را به سوریه نمی فرستد؟

© Sputnik / Iliya Pitalevبه چه دلایلی عربستان ارتش خود را به سوریه نمی فرستد؟
به چه دلایلی عربستان ارتش خود را به سوریه نمی فرستد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی از آمادگی خود برای شرکت در عملیات های زمینی در سوریه در ساختار ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا خبر داده است.

گمان می شود که در چهارچوب این عملیات های زمینی عربستان سعودی ممکن است چندین هزار سرباز گردان ویژه را به سوریه بفرستد و اقدامات آنها توسط آنکارا هماهنگ خواهد شد.
بحرین همسایه نیز از ابتکار سعودی ها برای حل و فصل درگیری در سوریه حمایت کرد ، و از آمادگی برای ارسال ارتش به سوریه در چهارچوب عملیات های زمینی خبر داد. سفیر بحرین در بریتانیا شیخ فواز بن محمد الخلیفه اعلام کرد که بحرین ممکن است ارتش خود را همراه با سعودی ها و امارات متحده ی عربی اعزام کند و آنها آماده اند که در عملیات های زمینی در چهارچوب ائتلاف ضد تروریستی بین المللی شرکت کنند. قابل ذکر است که در مواضع اعضای عملیات های نظامی آینده اختلاف نظر به وجود آمده است. در ریاض هدف اصلی عملیات های زمینی را مبارزه ی موثر با گروهک تروریستی موسوم به داعش می دانند. سفیر بحرین نیز تاکید کرد که عملیات های زمینی در سوریه باید نه تنها در جهت مبارزه علیه داعش بلکه علیه رژیم بشار اسد باشد.
ضمنا توجه کارشناسان در کشورهای مختلف نه به اهداف ناهماهنگ متحدین بلکه به اجرای عملیات های زمینی توسط عربستان سعودی در سوریه جلب شده است.
تحلیل گر ایرانی مصیب نعیمی ، مدیر کل روزنامه ی عرب زبان ایرانی " الوفاق" ، کارشناس مسائل خاور میانه می گوید عربستان سعودی از این ابتکارش هیچ نتیجه ای نمی گیرد. وی در مصاحبه ای با خبرنگار اسپوتنیک فارسی مارینا الشعلان گفت:

 
مقامات آمریکا ، متحد اصلی عربستان سعودی ، بحرین و امارات متحده عربی در مسائل سوریه به طور رسمی رضایت خود را از این ابتکار سعودی ها در سوریه ابراز داشتند. بنابراین مسئله ی مربوط به ورود ارتش زمینی در چهارچوب ائتلاف ضد تروریستی بین المللی تا به امروز باز مانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала