گزارش و تحلیل

اعتراض کاربران شبکه های اجتماعی به بازدید اوباما از مسجد

© AFP 2023 / Jim Watsonباراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز 3 فوریه رییس جمهور باراک اوباما در مسجد شهر بالتیمر در ایالت مریلند سخنران کرد.

اوباما با این کار به جذب حمایت از سوی مسلمانان این منطقه امید زیادی داشت.

اوباما در سخنان خود گفت: «مسلمانان امریکا اکنون کمی نگران هستند یا به عبارت بهتر ترسیده اند. ما در امریکا یک خانواده هستیم. وقتی بخشی از این خانواده خود را در انزوا احساس کرده و شهروند دست دوم به حساب بیاید، پایه های این خانواده و در اصل پایه های حکومت در کشور متزلزل می شود.»

با این حال سخنان اوباما با واکنش های مختلفی درشبکه های اجتماعی روبرو شد.

برخی می گویند: «امروز باراک اوباما برای اولین بار در هشت سال گذشته از مسجد بازدید کرد. معمولا پهپاد می فرستاد، اما این بار خودش به مسجد آمد».

عده ای دیگی می گویند: «سال 2014 باراک اوباما تمام تجهیزات مورد نیاز اسراییل را در اختیارش قرار داد تا سه مسجد بزرگ در نوار غزه را نابود کند».

مطالب طنزگونه و دو پهلو هم با هشتگ منتشر شد که نوشته بودند: اوباما خیلی دیر کردی.

عده ای نوشته بودند: «زندان گوانتانامو هنوز بسته نشده. پهپادها همچنان پیام آور مرگ هستند. ایالات متحده امریکا در تمام خاور میانه و افریقا از جنگ حمایت می کند».

اوباما در سخنان خود گفته بود: «مسلمانان تنها نیستند». بله او درست می گوید، زیرا مسلمانان هم باهم در زندان به سر می برند.

به اعتقاد داوود ولید رییس شورای روابط امریکا و اسلام، رییس جمهور امریکا دایما باعث نارضایتی مسلمانان می شود. او از تریبون علیه اسلام هراسی سخن می گوید. اما تصمیمات سیاسی او بر جامعه تاثیرات منفی می گذارند».

ولید می گوید: «از زمان احراز کرسی ریاست جمهوری توسط باراک اوباما، سطح اسلام هراسی در امریکا به شدت بالاتر رفته است. باید دید این تضاد در چه چیزی است: او در سخنان خود از انفجارهای پاریس و فعالیت های داعش صحبت می کند. اما این مساله هیچ ارتباطی به مسلمانان امریکا ندارد. به این ترتیب، او نقطه نظرات موجود درباره تروریسم و مسلمانان را تایید می کند و مسلمانان امریکا دچار سردرگمی می شوند.»

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала