گزارش و تحلیل

دیمیتری مدودف : کاهش هزینه های بودجه باید بدون آسیب به رشد اقتصادی باشد

© Sputnik / Ekaterina Shtukinaدیمیتری مدودف : کاهش هزینه های بودجه باید بدون آسیب به رشد اقتصادی باشد
دیمیتری مدودف : کاهش هزینه های بودجه باید بدون آسیب به رشد اقتصادی باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاهش هزینه ها لازم و ضروریست ، اما در خصوص کاهش متناسب بودجه سخنی به میان نیامده است.

دیمیتری مدودف ، نخست وزیر روسیه در جلسه بودجه سال 2016 این مطلب را عنوان نمود. رئیس دولت تاکید کرد که بهینه سازی هزینه ها حائز اهمیت است بدین ترتیب که این امر برای تغییرات مثبتی که در اقتصاد به وجود آمده است ، مضر نباشد.
دیمیتری مدودف گفت: " می خواهم به ویژه خاطر نشان کنم که کاهش هزینه ها بدون شک لازم و ضروریست. اینجا متاسفانه ، قطعا راه حل مناسبی وجود ندارد ،راه حلی که به سود همه باشد. اما در هر صورت در خصوص کاهش متناسب بودجه سخنی به میان نیامده است."
وی افزود:
" بهینه سازی هزینه ها حائز اهمیت است بدین ترتیب که برای تغییرات مثبتی که در اقتصاد ما به وجود آمده است یعنی در برخی از رشته ها و پس از تصویب تصمیمات مشخص آسیب نرساند. "
به گفته ی وی ، سخن در خصوص رشته هایی مانند کشاورزی ، متالوژی ، ماشین آلات برای راه آهن، بخش های جداگانه صنایع شیمیایی ، مجموعه های ماشین سازی و ماشین آلات کشاورزی است.
نخست وزیر گفت: " تمامی این زمینه ها ، انگیزه های مشخص خود را دارند و آنها را نباید از دست داد. باید اقدامات فعالانه ای در زمینه ی بودجه ترتیب داد و نه فقط برای اینکه این تغییرات حفظ شوند بلکه برای تقویت آنها تا حد ممکن است".
او ابراز اطمینان نمود که حتی در شرایط اقتصادی دشوار کنونی " می توان و باید در هر زمینه ای لیستی از اقدامات مناسب را پیدا کرد که باعث حمایت از این نقاط رشد شده و به تدریج توسعه ی ثابت کل اقتصاد را باعث می گردد. " رئیس دولت تاکید کرد، بنابراین آنرا باید با توجه به بهای مواد خام انجام داد. در غیر این صورت ما همراه با شما تدریجا به موضوع کاهش بودجه باز می گردیم. " نخست وزیر خاطر نشان نمود که روسیه نباید از ایجاد ساختارهای بسیار امروزی در اقتصاد امتناع کرده و شرایط دشوار تنها به تحقق آن کمک می کند. وی خاتمه داد: " از اهداف ایجاد ساختارهای بسیار مدرن اقتصاد نباید حتی در این اوضاع دشوار امتناع کنیم. به طور مثال ممکن است در حال حاضر امکان اجرای آن با حداکثر انرژی برایمان مهیا شده است."
نخست وزیر بیان داشت: امروز به دشواری می توان تغییر بهای نفت را گمانه زنی کرد ، در واقع لغو تحریم ها از ایران با کاهش بهای آن در آینده همراه است.
مدودف گفت: " تغییر بعدی بهای نفت به دشواری قابل پیش بینی است. ضمن آنکه شما می دانید لغو تحریم ها از ایران صورت گرفته و نفت امروز به افت خود ادامه می دهد. طبیعتا خطرات زیادی برای تکمیل بودجه ، اجرای وظایف بودجه ای و در کل در زمینه ی اقتصاد ایجاد شده است."
نخست وزیر خاطر نشان نمود که برای تکمیل بودجه باید اقدامات تکمیلی انجام داد از جمله در طرح تکمیل بخشی از درآمد ها و همچنین در طرح کاهش بیشتر هزینه هاست.
وزیر دارایی آنتون سیلوآنوف ، پیشتر بیان داشت که وزارتخانه ها و سازمان ها تا اواسط ژانویه باید پیشنهادات خود را برای کاهش ده درصدی هزینه های خود در سال 2016 به این وزارت خانه ارائه دهند. در کل به گفته ی وی بودجه روسیه ممکن است بیش از 500 میلیارد روبل صرفه جویی کند. وزارت دارایی قصد دارد بودجه ی سال جاری را تا پایان چهارماهه اول سال اصلاح نماید.
سیلوآنوف گفت: ضمنا سخن نه تنها در خصوص بهینه سازی هزینه هاست بلکه افزایش بخش درآمدها نیز مد نظر است.
به گفته ی وزیر بدون تغییر ساختارهای بودجه ممکن است کاهش هزینه های وزارت خانه ها تنها 10 درصد باشد. کاهش بیشتر به تغییرات جدی در ساختار بودجه منجر می شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала