گزارش و تحلیل

زنان سوری در جنگ با داعش از مردان عقب نمی مانند

© AFP 2023 / Delil Souleimanزنان سوری
زنان سوری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عشق من به کشورم مرا وادار ساخت تا کودکان خردسالم را به پدر و مادرم بسپارم و به دفاع از سرزمینم بپردازم

جنگ داخلی سوریه و مبارزه با گروه های رادیکال تروریستی ، مردان و حتی زنان این کشور را به میادین جنگ کشانده است. در تمام جبهه های مبارزه با داعش، زنان سوری سلاح به دست گرفته و شانه به شانه مردان مشغول دفاع از خاک و سرزمین خود هستند.

سلیویا کوری زن چهل ساله سوری که قبلا به کار تجارت مشغول بود، کار و زندگی را رها کرده و به گروه شورشیان ملی پیوسته تا در استان الحسکه علیه داعش بجنگد.

سلیویا در گفتگو با خبرنگار رادیو اسپوتنیک می گوید: «عشق من به کشورم مرا وادار ساخت تا کودکان خردسالم را به پدر و مادرم بسپارم و به دفاع از سرزمینم بپردازم»

تروریست ها در سوریه طی پنج سال به هیچ کس و حتی به زنان و کودکان و سالمندان رحم نکرده اند. تروریست ها فقط یک چیز می خواهند، خشونت و کشتار، آنها خراب و غارت می کنند. به همین خاطر من تصمیم گرفتم کار با اسلحه را یاد بگیرم و به صف رزمندگان ملحق شوم.

سلیویا در ادامه می گوید: «من از خداوند می خواهم که صلح را به کشورم بازگرداند. من فقط دلتنگ کودکانم هستم. آرزو دارم که فرزندانم در کشوری رشد کنند که صلح و آرامش در آن برقرار باشد، دوستی و عشق باشد، نه ترور و تروریسم».

ساخار باهنیا دختر 26 ساله سوری به خبرنگار اسپوتنیک می گوید که شوهرش را تروریست ها کشته اند، زیرا او شهردار شهر بوده. بعد از این ماجرا او تصمیم گرفته به صف زنان مسلح ملحق شود.

ساخار می گوید: «سرزمین زادگاه قیمت ندارد. هر چیزی در زندگی قابل جبران است، اما از دست دادگاه زادگاه جبران نمی شود. به همین خاطر من از تمام زنانی که سلاح به دست گرفته و مشغول دفاع از کشور هستند حمایت می کنم. ما در سوریه به دنیا آمده ایم و رشد کرده ایم، ما در سوریه باقی می مانیم و با تروریسم می جنگیم.

رانیا بوتروس دختر نوزده ساله جوانی که هنوز ازدواج نکرده، مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته است. نامزد این دختر ابتدا مخالف جنگیدن وی با داعش بود، اما بعد از وقوع حوادث مختلف بالاخره راضی شد.

رانیا می گوید: «خیلی سخت است. اما عشق به سرزمین مادری تو را وادار می کند که همه سختی ها و سنگینی اسلحه را فراموش کنی. با وجود اینکه همه جا بوی خون و مرگ می دهد، اما خنده از لبهای ما نمی رود».

شیرو دختر 30 ساله سوری که مشغول جنگ در گروهان کردها است راجع به مانورهای صبحگاهی گروهان می گوید. شیرو تعریف می کند: «پیش از ورود زنان به گروهان اول آموزش می دهیم و داوطلبین دوره های آموزش نظری و عملی را پشت سر می گذارند. هر روز صبح مانور داریم. هدف ما این است که زنان از نظر جسمانی آماده باشند و به راحتی اسلحه را حمل کنند. زنان ما نه تنها در کوبانی که حتی در دیگر جبهه های جنگ در مرز سوریه با ترکیه نیز مشغول جنگ هستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала