گزارش و تحلیل

کارشناس: آمریکا برای مقابله با روسیه، چین و ایران، به معامله با داعش تن خواهد داد

© AP PhotoBandera del Daesh
Bandera del Daesh - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماریا زاخارووا نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری اظهار داشت: گروه اسلامگرای داعش ممنوعه در روسیه قصد دارد اراضی آسیای مرکزی را اشغال کند.

به گفته وی شبه نظامیان در شرایط حمله نیرو های ائتلاف در خاور نزدیک و بمباران های روسیه در سوریه سمت افغانستان را خواهند گرفت. داعش بدین سان سعی خواهد کرد ثابت کند که مثل سابق یک ساختار نظامی ثمربخش است. زاخارووا تأکید کرد: «روسیه با در نظر داشت این عامل که «نواحی متحدین ما در آسیای مرکزی — «از لقمه های لذیذ برای تروریست ها است» دوعوت می‌کند کاری شود تا خطر تروریستی از حدود افغانستان خارج نشود.»

مقامات افغانستان در شرایط کنونی حتی همراه با ISAF نیرو های بین‌المللی تأمین امنیت قادر نیستند با نیروی فزاینده داعش مستقر در شمال کشور مقابله کنند زیرا طالبان هم مثل سابق نیرومندند و ذخایر پولی چشمگیری در دست خود دارند و قاچاق مواد مخدر افغانی زیر کنترل اکید آن‌ها انجام می شود.

پیر محمد ملازهی، کارشناس ایرانی مطالعات منطقه ای مربوط به مسائل افغانستان، پاکستان و هند با «اسپوتنیک فارسی» مصاحبه کرد و به این پرسش ها جواب داد: اگر داعش موفق شود نفوذ خود را در خاک افغانستان را گسترش دهد چه خواهد شد؟ چه چیز لازم است تا در اراضی افغنستان «امارت اسلامی داعش» تشکیل نشود؟ صاحبنظر ایرانی گفت:

این کارشناس همچنین متذکر شد که داعش برای نگه داشتن افغانستان در دست خود و تأمین پولی خودش بعلاوه راهکار های آزموده شده پیشین از قبیل برده فروشی و فروش اعضای بدن، از ذخایر جدیدی بهره خواهند گرفت. کشتزار های خشخاش در آن کشور وجود دارد و این هدف اساسی داعش در خاک افغانستان است. پیر محمد ملازهی گفت:

این بود نفسیر پیر محمد ملازهی کارشناس ایرانی مطالعات منطقه ای در باره امکان برپایی جبهه دوم داعش در افغانستان.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала