گزارش و تحلیل

واشنگتن از حضور ترکیه درقاچاق نفت خبر داشت

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationواشنگتن از حضور ترکیه درقاچاق نفت خبر داشت
واشنگتن از حضور ترکیه درقاچاق نفت خبر داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیروز در جریان کنفرانس نمایندگان وزارت دفاع روسیه ، فیلم های ماهواره ای از کاروان های تانکرهای نفتی را نشان دادند که توسط تروریست های داعش به سرقت رفته بودند.

در این عکس ها دقیقا مشخص است که نقطه ی پایانی نفت از میادین نفتی سوری ، ترکیه است.
آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه بیان داشت: " می خواهم تاکید کنم که ریاست سیاسی ترکیه ، بر اساس اطلاعات موجود ، در تجارت غیر قانونی درگیر است. سخن در خصوص رئیس جمهور اردوغان و خانواده اش است. مقامات ترکیه گستاخی بیش از اندازه ای را به نمایش گذاشتند. "
شبکه ی راشا تودی نظر راینر روپ، مقاله نویس و کارمند سابق سازمان اطلاعات آلمان را در این زمینه جویا شده است.
روپ شرح داد: " حضور ترکیه در تجارت غیر قانونی نفت به خوبی مشخص است. حتی آمریکا هم در سطح رسمی از این امر مطلع است. من می خواستم توجه شما را به گزارشی جلب کنم که در سال 2014 سازمان مبارزه با حمایت مالی از تروریسم تحت حمایت وزارت مالی آمریکا منتشر کرد. در این سند گفته شده است که بخش اعظم نفت قاچاق " داعش" به ترکیه وارد می شود. این نفت به طور مستقیم از طریق مرز ترکیه توسط تانکرهای بزرگ و یا از طریق لوله های نفتی مخفی که از محدوده ی شمال عراق ، تحت کنترل گروهک کرد پیشمرگ است ، می گذرد. "
وی افزود: " مدت زمان طولانی واشنگتن ، هیچ گونه اقدامی در این خصوص انجام نداد و یا برای تظاهر بسیار محتاطانه عمل کرد. اما این موضوع را نه منتقدین آمریکا بلکه خود رهبریت آمریکا و حتی معاون سابق ریاست سازمان سیا آشکار کرد. "
مامور اطلاعاتی با طعنه می گوید: " از مایکل مورل در جریان مصاحبه ی اخیرش پرسیدند ، چرا آمریکا تمایل ندارد خط لوله ها و کامیون های نفت قاچاق را بمباران کند. و او پاسخ داد (من شوخی نمی کنم): " ملاحظات زیست محیطی و اکولوژی ما را هدایت می کنند." آنها نمی خواستند از نشت نفت جلوگیری کنند برای آنکه بعدا ساکنین غیر مسلح برای زندگی به این مکان ها بازمی گردند. آنها کامیون ها با بار نفت را به خاطر ملاحظات اکولوژیکی بمباران نکردند. چقدر مهربانند: سازمان سیا حافظ منابع طبیعی شده است."

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала