گزارش و تحلیل

احتمال مجهز شدن داعش به تسلیحات شیمیایی و خطر در انتظار عراق و سوریه

© AP Photoاحتمال مجهز شدن داعش به تسلیحات شیمیایی و خطر در انتظار عراق و سوریه
احتمال مجهز شدن داعش به تسلیحات شیمیایی و خطر در انتظار عراق و سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چندی پیش خبرگزاری اسوشیتد پرس با استناد به منابع خود در اطلاعات عراق خبر داد که سازمان تروریستی " داعش" بخش ویژه ای برای تولید تسلیحات شیمیایی ایجاد کرده است.

سعید الحکیم زمیلی ، رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق با استناد به منابع اطلاعاتی به اژانس خبر داد که داعش موفق شده است کارشناسانی از خارج را برای تولید تسلیحات شیمیایی جذب کند از جمله متخصصینی از عراق که به مسائل کمپلکس صنعتی — نظامی در دولت صدام حسین مشغول بودند.
علاوه بر این ، اطلاعات عراق تاکید می کند که مهاجرینی از چچن و جنوب شرقی آسیا نیز در زمره ی خارجی هایی هستند که برای ساخت تسلیحات شیمیایی برای داعش کار می کنند. زمیلی بیان داشت: " داعش به شدت بر روی تولید تسلیحات شیمیایی و از جمله گازهای عصبی کار می کند. این تهدیدی برای عراق و کل جهان است. " مقامات رسمی عراق اعلام کرده اند که پتانسیل داعش به طور کامل اجازه میدهد که در محدوده های تحت کنترلشان در عراق و سوریه این اسلحه ی شیمیایی را امتحان وآزمایش کنند.
تهدید استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط شبه نظامیان داعش علیه نظامیان و ساکنین غیر مسلح عراق و سوریه تا چه حد عظیم است؟ سهیب احمد کاکه محمود ، مجری کانال KNN (Kurdish News Network) تلویزیون کرد زبان کردستان عراق در مصاحبه ای با مارینا الشعلان ، خبرنگار رادیو اسپوتنیک در این زمینه می گوید:


حسن شمشادی ، خبرنگار سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز در خصوص تهدید بالقوه استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط داعش می گوید:


حسن شمشادی همچنین اطلاعاتی را با رادیو اسپوتنیک در میان می گذارد در این خصوص که در اوضاع کنونی ارتش سوریه تقریبا هیچ گونه ابزار اینچنینی و لباس های ویژه ی دفاعی ندارد تا به طور کامل نظامیان را در صورت حمله ی شیمیایی تروریست ها مجهز نماید. حسن شمشادی معتقد است: " این امر نیازمند هزینه های زیاد است. درعین حال شرکای سوریه ، یعنی کسانی که با تروریست ها می جنگند باید این امر را درنظر گرفته و کمک های ممکن را ارائه دهند."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала