گزارش و تحلیل

بان کی مون به نقش عمده روسیه در مبارزه علیه تروریسم اشاره کرد

© AP Photo / Ahn Young-joonГенеральный секретарь ООН Пан Ги Мун
Генеральный секретарь ООН Пан Ги Мун - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر کل سازمان ملل متحد نقش روسیه در مبارزه با تروریسمی که همراه با آمریکا انجام می‌شود را عالی ارزیابی کرد.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در ملاقات با دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه در جریان همایش سران کشور های آسیای شرقی در کوالا لامپور نقش روسیه در مبارزه با تروریسمی که همراه با آمریکا انجام می‌شود را عالی ارزیابی کرده گفت: «دلم می‌خواهد نقش عمده روسیه را که همراه با آمریکا برای ریشه‌کن کردن علل بنیادی تروریسم اقدام می‌کند عالی ارزیابی کنم».  به گفته بان کی مون ابتکار های چندی پیش سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و جان کری همتای آمریکایی او برای دسترسی به راه حل سیاسی بحران سوریه انگیزه سیاسی نیرومندی دادند.

بان گی مون به مناسبت کشته شدن افراد روسی در نتیجه عمل تروریستی در هواپیمای در حال پرواز بر فراز سینا و کشته شدن اتباع روسیه در هتل «رادیسون» مالی ابراز همدردی کرد.

بان کی مون گفت: «ما باید همبستگی سراسر جهان را نشان داده و به دشمن مشترکمان — «دولت اسلامی» و دیگر گروه‌های تروریستی جواب بدهیم».

به گفته بان کی مون سازمان ملل متحد با کشور های عضو از جمله با روسیه در مبارزه با داعش سهیم می باشد. بان کی مون اظهار کرد: «سازمان ملل باید در اوایل 2016 برنامه جامع اعمال جهت مبارزه علیه زورگویی افراطی را به بررسی بگذارد. الان من در حال تماس با کشور های عضو هستم و هدفم این است که از آن‌ها معلوماتی راجعبه تجربه و ایده هایشان را دریافت کنم که چطور بتوانیم به قصد شکست دادن تروریسم و زورگویی افراطی و پایان دادن به فعالیت‌های آن‌ها مشترکا کار کنیم».

بان کی مون متذکر شد که وی روی پشتیبانی نیرومند روسیه از این کار حساب می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала