گزارش و تحلیل

تا وقتی سامانه اس 300 به ایران تحویل داده نشود، بی اعتمادی به روسها وجود دارد- گفتگو با دکتر محمود شوری

© Sputnik / Ramil Sitdikovتا وقتی سامانه اس 300 به ایران تحویل داده نشود، بی اعتمادی به روسها وجود دارد- گفتگو با دکتر محمود شوری
تا وقتی سامانه اس 300 به ایران تحویل داده نشود، بی اعتمادی به روسها وجود دارد- گفتگو با دکتر محمود شوری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی هیئت اعزامی روسیه به نمایشگاه هوافضای 2015 دوبی اعلام کرد که قرارداد جدید این کشور با ایران در مورد سامانه پدافند هوایی اِس-300 سال آینده میلادی امضا خواهد شد، و روند این مذاکرات هنوز ادامه دارد.

کنسرسیوم «آلماز-آنتی» که مجری اصلی این توافق است، پس از امضای قراداد، قابلیت این را دارد که طی 18 ماه سامانه‌های اِس-300 را تولید و به ایران ارسال نماید.
خبرگزاری اسپوتنیک در گفتگو با دکتر محمود شوری- مدیر گروه مطالعات اوراسیا مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام این موضوع را مورد بررسی قرار داد.

 

— در رسانه های ایران اخبار مربوط به تحویل سامانه موشکی اس — 300 را به نقل از رسانه ها و مقامات منتشر نموده اند، اما هنوز از سوی مقامات ایرانی این موضوع تایید نشده است. قرار است در قرارداد جدید مشکلات حقوقی و مسائل فنی که در قرارداد قبلی موجود بوده حل شود. شاید علت سکوت مقطعی مقامات ایرانی فعلا در همین باشد و ایران هنوز از این قرارداد و جزئیات آن اطمینان کامل حاصل نکرده است.
— اگر قرار باشد این سامانه طبق قرارداد جدید برای ایران تولید گردد، طبیعتا امری زمان بر خواهد بود، بنابراین از نقطه نظر فنی یکی از علل طولانی بودن زمان تعیین شده برای تحویل این سامانه می تواند همین مسئله باشد، اگرچه این سوال باقی می ماند که بر اساس قرارداد قبلی سفارش ایران باید طی یک زمان مشخص به هر حال تولید می گردید.
— کوتاه سخن اینکه، ظاهرا موضوع سامانه دفاع موشکی اس-300 کماکان موضوعی است که بر روابط ایران و روسیه سایه افکنده است و تا زمانی که موضوع به روشنی حل نشود و این سیستم به ایران تحویل داده نشود هم ادامه خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала