گزارش و تحلیل

تعداد ضربات نیروی هوافضای روسیه به مواضع داعش در طول یک شبانه روز بیشتر از ضربات نیروهای ائتلاف در سه هفته بود

© Sputnik / Dmitriy VinogradovИстребители Воздушно-космических сил РФ СУ-30СМ на авиабазе "Хмеймим" в Сирии
Истребители Воздушно-космических сил РФ СУ-30СМ на авиабазе Хмеймим в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پایگاه هوایی روسیه واقع در لاذقیه سوریه وقت اهمیت ندارد خواه ساعت سه شب باشد خواه نیمروز یا عصر: خدمه های هواپیما ها همیشه برای پرواز حاضر و آماده اند

ولی نیرو ی هوافضای روسیه یگانه نیرویی نیست که در این آسمان سوریه  پرواز می کند.

تردد هواپیما ها در آسمان سوریه خیلی فشرده  شده. یک رقم جالب: بر فراز نواحی معیین سوریه در یک زمان ممکن است تا 30 دستگاه هوایی در حال پرواز باشند: آن‌ها جنگنده، بمب افکن شکاری و پهپاد های  متعلق به کشور های متفاوتی هستند  که دارند وظایف مختلف انجام می دهند. این امر موقعیت خطرناکی را بوجود می آورد. تنها روسیه پرواز های خود را با مقامات سوریه هماهنگ می‌کند و هیچ کشور دیگری این کار نمی کند. از این بد تر این است که جنگنده های ترکیه، آمریکا و انگلیس با ترانسپوندرهای خاموش شده پرواز می کنند. این فرستنده های رادیویی موجود در هواپیما ها موظفند برای جلوگیری از تصادف مشخصات آنرا به هواپیما های نزدیک مخابره کنند. سرلشگر «ایگور کوناشنکوف» نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه در این رابطه گفت:

«بدون شک همه این‌ها برای پرواز هواپیما ها در آسمان سوریه خطر بوجود می آورد».

Российский истребитель-бомбардировщик Су-24 взлетает из аэропорта Латакии в Сирии - اسپوتنیک ایران
داعشى ها از کاندوم هاى باد شده برای زدن هواپیماهای نیروی هوا ـ فضای روسیه استفاده می کنند

مشکلات نه تنها در آسمان سوریه بوجود می آیند. پنتاگون از واگزاری اطلاعات اکتشافی در باره جابجایی شبه نظامیان داعش امتناع می‌ورزد هر چند که معلوم است که مسکو فقط می‌تواند از این اطلاعات برای کار مستقیم جهت نابودی تروریست ها استفاده کند. «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در این خصوص چنین گفت:

«ما این امر را اشتباه اساسی می‌دانیم که روسیه به ایراد ضربات به واحد هایی ادامه می‌دهد که با داعش مرتبط نیستند».

حزب حاکم عراق وقتی از نتایج اعمال روسیه در سوریه آگاه شد ابراز تمایل کرد که مسکو به تروریست های موجود در خاک عراق نیز ضربه وارد کند.

رئیس کمیته متحده روسای ستادهای  نیروی هوایی آمریکا «جوزف دانفورد» اشاره کرد: «اگر روسیه به عملیاتی در عراق همراه با  حمایت هوایی می پرداخت  کمکرسانی مان به آن کشور بسیار دشوار می شد».

آمریکا تهدید کرده که اگر عراق از روسیه کمک بخواهد واشنگتن بمباران داعش را قطع خواهد کرد. مبارزه مشترک با تروریسم از آب در نمی آید.

به گزارش پنتاگون در طول دو هفته اخیر ایالات متحده  70 ضربه به مواضع شبه نظامیان داعش وارد آورده. تعداد واحد های تروریستی که فقط در حین یک شبانه‌روز گذشته دستخوش ضربات روسیه شده بودند به 83 تا رسیده ست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала