گزارش و تحلیل

وزارت دفاع: نیروی هوافضای روسیه کارخانه تولید گلوله های موشکی غیر هدایت شونده داعش را منهدم کرد

© Photo / Ministry of Defence of the Russian FederationАвиаудары российских ВКС по позициям ИГ в Сирии
Авиаудары российских ВКС по позициям ИГ в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرلشگر «ایگور کوناشنکوف» نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته جنگنده های بمب افکن روسیه از پایگاه هوایی حمیمیم 39 پرواز جنگی انجام داده و به 51 آماج داعش واقع در استان های حما، لاذقیه، دمشق و حلب 60 ضربه هوایی وارد کردند.

در نتیجه ضربات 4 مقر فرماندهی، 6 انبار مهمات، 2 اسنگر زیرزمینی، 32 اردوگه صحرایی تروریست ها و 6 تکیه گاه شبه نظامیان نابود گردید.

گزارش می‌شود که در ناحیه قصبه مسکونی سلما در استان لاذقیه بمب افکن سوخو- 24 ام بوسیله بمب های سنگرشکن به انبار مهمات ضربه زده که شبه نظامیان آنرا در کوه‌ها پنهان کرده بودند، این هدف  در نتیجه  انفجار بعدی کاملاً نابود شد.

حملات هوایی روسیه به مواضع شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
حملات هوایی روسیه به مواضع شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش)

بمب افکن های سوخو- 34 در حوالی قصبه تل بیسا در استان حمص شبکه استحکامات زیرزمینی تروریست ها را نابود کردند. راه‌های مشبک آن به تروریست ها امکان می‌داد که به صورت ناگهانه در محل های شهر ظاهر شده و به دفاع متحرک علیه یگان های دولتی سوریه بپردازند.

در یکی از پناهگاه ها یک زرادخانه کامل تولید مهمات و مواد منفجره کشف شد که در آنجا برای انجام اعمال تروریستی محفوظ بود. در همان  محل کارخانه کوچک تولید گلوله های موشکی غیر هدایت شونده قرار داشت.

همچنین در ناحیه شمال غربی قصبه کفر زیتا در استان حما بمب افکن های سوخو- 24 به مقر فرماندهی یکی از دستجات سازمان تروریستی جیش الفتح ضربه وارد کردند و در نتیجه اداره دستجات تروریستی مختل شده و شبه نظامیان ناحیه عملیات جنگی را ترک کردند.

بنا به داده‌های ستاد کل نیرو های مسلح روسیه شبه نظامیان گروه‌های تروریستی باز هم بصورت دستجمعی به راستا های شرقی و شمال شرقی جمهوری عربی سوریه فرار می‌کنند.

تروریست ها با صورت تراشیده از سوریه به ترکیه فرار می کنند - اسپوتنیک ایران
تروریست ها با صورت تراشیده از سوریه به ترکیه فرار می کنند

در استان های ادلیب و حما فرماندهان سازمان تروریستی جبهه نصره خانواده‌های محلی را به مرگ تهدید کرده و ساکنان را بزور بسیج می کنند. شبه نظامیان در استان رقه کل مردان را از سن 14 سالگی به بالا  احضار می کنند.

وزارت دفاع روسیه متذکر شد که در یک زمان اختلافت میان گروه‌های تروریستی بر سر کنترل اراضی و تقسیم پول ها افزایش می یابد. داده‌های شنود رادیویی حاکی از آن است که تنها هفته گذشته داعش در حوالی ادلیب سه عمل تروریستی علیه سران جبهه نصره را با کاربرد خودرو های حاوی مواد منفجره  انجام داد.

سرکرده های داعش از فرماندهان جنگی طلب می‌کنند که در جاده های اصلی و قصبات مسکونی استفاده از اتومبل های دارای مواد منفجره علیه یگان های دولتی سوریه در حال تعرض را افزایش دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала