گزارش و تحلیل

داستان یک جوان ایرانی. رفتن به بریتانیا بدون امکان بازگشت به میهن

© RTArash Aria
Arash Aria - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مهاجر ایرانی که 10 سال در بریتانیا بسر برده به پلیس انگلیس با خواست استردادش به میهن خودبه پلیس انگلیس مراجعه کرد.

آرش آریا 10 سال پیش به منچستر آمده ولی الان می‌گوید که از زندگی در انگلیس سرخورده است. او در مصاحبه با آر تی گفت که آماده است  زندگی را دوباره آغاز کند.

ولی بازگشت به میهن برابش به این سادگی نیست. تاریخ  اعتبار گذر نامه ایرانی آرش منقضی شده و این مرد جوان در «بن بست مهاجرتی» قرار گرفته. موضوع سر این است که آرش حتی 5 ماه پیش برای دریافت مجوز زندگی به بخش مهاجرت بریتانیا درخواست رسمی داد ولی جواب دریافت نکرده و کارمندان توضیح نمی‌دهند که چرا و معلوم نیست که این مساله بطور مثبت خواهد شد یا نه. آرش آریا گفت:

«در بهشت مهاجرت به من بار ها گفتند که  باز هم منتظر بمانم و به من وعده می دادند. آن وقت من به افرادی مراجعه کردم که آن‌ها را دوست خود می‌دانستم ولی هیچ کمکی از آن‌ها دریافت نکردم. من سعی برای پیدا کردن کار کردم ولی انجام این کار بسیار مشکل بود و من به خود گفتم: دیگر کافی است. باید سعی کنی که در کشور دیگری به زندگی معمولی بپردازی».

آرش تصمیم گرفت که به میهن خود باز گردد و حالا به برخاستگان متعددی  از خاور نزدیک که مایلند برای زیست دائم راهی  اروپا شوند هشدار می‌دهد که آنها عجله نکرده و همه نکات مثبت و منفی را خوب بسنجند. آرش آریا گفت:

«زندگی در انگلیس همانطوریکه تعریفش می‌کنند آسان نیست. این راه مستقیمی بسوی موفقیت مزیین به طلا نیست. همه چیز به مراتب مشکل‌تر است».

در ضمن در بخش مهاجرت بریتانیا گفتند که هیچ مدارکی از آرش آریا دریافت نکردند. سفارت انگلیس هم که چندی پیش در جمهوری اسلامی ایران مجدداً باز شد سکوت اختیار کرده است.

فقط در اداره پلیس منچستر تعجب می‌کنند چرا تا به حال از آن‌ها کسی استرداد داوطلبانه را نخواسته بود. شاید پس از مراجعه آرش آریا  این‌گونه موارد عادی و تکرار شوند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала