گزارش و تحلیل

در پارلمان بریتانیا داعش را نیروی برتر اپوزیسیون مسلح سوریه نامیدند

© AFP 2023 / Alain JocardПремьер-министр Великобритании Дэвид Кэмерон
Премьер-министр Великобритании Дэвид Кэмерон - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نشست پارلمان بریتانیا در باره سوریه این ادعا طنین انداز شد که شبه نظامیان گروه داعش به نیروی برتر اپوزیسیون مسلح سوریه تبدیل شدند.

در پارلمان انگلیس گفته شد: با غم و اندوه باید این حقیقت را قبول کرد که از موقع معیین در اپوزیسیون مسلح سوریه "دولت اسلامی" که در حال حاضر بیش از نصف اراضی این کشور را تصرف کرده نقش برتر را ایفا می کند.

پیشتر نخست وزیر دیوید کامرون اعلام کرد که دولت انگلیس به عملیات هوایی در سوریه مجوز داد. بوسیله یک پهپاد به دو فرد انگلیسی در حال جنگ در طرف افراطیون ضربه وارد شده است.

دیوید کامرون گفت: "امروز می توانم به اطلاع پارلمان برسانم که برای دفاع از خود و پس از برنامه ریزی دقیق دو شهروند بریتانیا که در دسیسه به قصد حمله به انگلیس و دیگر کشور ها بعنوان شبه نظامی داعش شرکت کردند بوسیله ضربات هوایی نابود شدند.

"مایکل فالون" وزیر دفاع از دادن جزئیات خودداری کرده اطمینان داد که این اقدام برای رفاه انگلیسی ها اتخاذ شده.

وزیر انگلیسی تاکید کرد: "آنها می خواهند به ما حمله ببرند. من الان اسامی کسانی را نمی برم که مورد تعقیب قرار گرفتند. آنها یک تعداد تروریست ها هستند. من بعید نمی دانم که ما دفعه آینده به همین ترتیب دست به اقدام بزنیم.

"جیمز سوینی" دانشیار دوره های حقوق بشر دانشگاه لانکاستر احتمال داد که ضربات پهپاد ها گویای آن است که در استراتژی دفاعی انگلیس تغییرات بوجود آمده است.

پروفسور سوینی گفت: "به نظرم نخست وزیر اصول کاملا نوین قوانین و دفاع از خود را اعلام کرده است. در این رابطه دلم می خواهد بدانم که دادستان کل برایش چه توصیه هایی داده است؟ ولی از خود اضافه می کنم که ممکن نیست اعمالی را قانونی دانست فقط به این دلیل که دادستان کل آنها را قانونی دانسته است".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала