گزارش و تحلیل

اوکراین می خواهد کریمه را باز پس بگیرد

© Sputnik / Taras LitvinenkoУчения военно-морских сил вооруженных сил Украины и военно-морских сил США Sea Breeze
Учения военно-морских сил вооруженных сил Украины и военно-морских сил США Sea Breeze - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هفته گذشته در بخش شمال غربی دریای سیاه و در میدان های آموزش اوکراین فاز فعال رزمایش Sea Breeze-2015 اوکراین و آمریکا شروع شد.

تعداد کل شرکت کنندگان آن 2500 نظامی و شمار قایق ها و ناو ها تا 26 عدد و جنگنده و بالگرد ها تا 20 فروند و تکنیک چرخدار الی 100 دستگاه است.

به گفته دریادار "سرگئی هایدوک"  فرمانده نیروی دریایی اوکراین فرق این رزمایش با تعلیمات مشابه سال های گذشته این است که  در این اقدام  همراه با مشق های آموزشی- رزمی، عناصر جنگ هیبریدی نیز تمرین خواهند شد. تحلیل داستان این رزمایش نشان می دهد که عملیاتی مانند آنچه که در بهار 2014 در کریمه انجام شد در این مانور ها مشق می شوند.

این امر شایان توجه است که "آرسنی یاتسنیوک" نخست وزیر اوکراین در افتتاح این تعلیمات اعلام کرد که شرکت کنندگان اوکراینی بزودی به شبه جزیره کریمه باز خواهند گشت. محتوای این رزمایش نشان می دهد که کی یف به چه ترتیبی می خواهد به این مقصد برسد.

در قانون 2346 رادا — پارلمان اوکراین مورخه مارس 2015 آمده است: "هدف تعلیمات Sea Breeze-2015  تمرین همکاری های ارگان های اداری چند رسته در حین برنامه ریزی و پیاده کردن عملیات بین المللی به قصد برقراری صلح است".

لیکن در ماهیت امر در این مانور ها هیچ هدف های صلحجویانه و نوعدوستانه دیده نمی شود.

به گفته ناخدا یکم  "اولگ چوبوک"  سخنگوی نیروی دریایی اوکراین کشتی های اوکراین، آمریکا، رومانی و ترکیه شرکت کننده در این تعلیمات یک تعداد تمرین های دریایی را انجام خواهند داد، از جمله "به قصد مانوردهی تاکتیکی، تحویل بار ها در حین شنای دریایی، تجسس زیردریایی، دفاع هوایی و همکاری با هواپیمایی دریایی". این تمرین ها همراه با گسترش یگان های ساحلی انجام می شوند. در عملیات در ساحل دریای سیاه بعلاوه نظامیان اوکراین و آمریکا یگان های ملداوی هم شرکت می کنند. ناظران می گویند که نظامیان اوکراینی حاضر در تعلیمات در صحبت ها میان خودشان دشمن فرضی را "جدایی طلب" می نامند و اکثر سربازان و افسران حاضر در تعلیمات کنونی کسانی هستند که در باصطلاح عملیات ضد تروریسنی در دونباس جنگیدند.

هنگام گشایش Sea Breeze-2015 "آرسنی یانسنیوک" نخست وزیر و "استپان پولتوراک" وزیر دفاع اوکراین و "جیمز فوگو" فرمانده ناوگان 6 نیروی دریایی آمریکا مساله تحویل تجهیزات فنی تازه و بهبود یافته  آمریکایی برای ناوچه جنگی "هتمان ساهایداچنی" بررسی کردند. الان این کشتی یگانه ناوچه جنگی اوکراینی دارای حالت جنگی است. بعلاوه  در ترکیب نیروی دریایی اوکراین چند ناوچه و کشتی کوچک و قایق نظامی قرار دارد.

در حال حاضر اوکراین با پول آمریکا چند قایق ضربتی و نیرو پیاده کن تکمیل و تولید می کند. هایدوک افزود: بزودی چند بالگرد و پهپاد وارد نیرو های مسلح اوکراین می شوند.

پس از تلف کردن آموزشگاه عالی نظامی دریایی — آکادمی "ناخیموف" در سواستوپل آماده سازی پرسنل نظامی پرسنل برای اوکراین در ادسا شهر بندری واقع در ساحل دریای سیاه از سرگرفته شده است. در آکادمی ملی دریایی ادسا دانشکده آماده سازی افسران دریایی افتتاح شد و پایگاه آموزشی مربوطه دائر می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала