گزارش و تحلیل

زنان روس دو دفعه در ریتینگ زنان نظامی نشریه "بیزنس اینسایدر" قرار گرفتند

© REUTERS / Kacper PempelВоеннослужащая с военной базы Венгожево улыбается во время Radom Air Show в Польше
Военнослужащая с военной базы Венгожево улыбается во время Radom Air Show в Польше - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه Business Insider ریتینگ کشورهایی را منتشر کرد که زنان آن مانند مردان در ارتش خدمت می کنند و از میهن خود دفاع می نمایند. این ریتینگ عبارت از شش یگان زبده ای است که در آنها زنان انجام وظیفه می دهند.

در راس لیست دسته های زنان کردی دفاع از خود قرار دارند که زنان برای  مبارزه با داعش و "القاعده در سوریه" به تشکیل آنها در خاک کردستان در 2012 پرداختند. آنها همراه با گردان های مردان در میدان نبرد می جنگند و روحیه جنگی داعشی ها را تخریب می کنند زیرا شبه نظامیان داعش بر این باور هستند که اگر بدست زن کشته شوند راه به آسمان برایشان بسته است.

زنان روسیه مدت ها است در دسته های ویژه خدمت می کنند و دو سال پیش وارد برنامه‌ آموزش افسران این یگان ها شدند. اکثرشان عضو  دسته های مخلوطی شده  و گاهی اوقات آنها را برای انجام ماموریت اطلاعات  خارجی و برای تامین ارتباطات در حین حمله و هجوم روانه می کنند.

Business Insider  نوشت: نقش مهم دوم  زنان در نیرو های مسلح  روسیه خدمت در نیروی هوابرد است. زنان در آکادمی نظامی درس می خوانند و فرماندهی دسته هجوم و پیاده کردن دسته های هوابرد را می آموزند.

در چین فقط یک واحد ویژه ای وجود دارد که در آن زنان خدمت می کنند. این یگان شامل 50  رزمنده دارای آمادگی عالی است و در هنگ کنگ مستقر است.

در پایان ریتینگ نشریه Business Insider   گردان زنان لیبی قرار دارد که اینک به موجودیت خود پایان داده. این "راهبه های انقلابی" در غرب نام "گارد آمازونی" داشتند و محافظ شخص معمر قذافی رهبر لیبی بودند.

 Business Insider  نوشت: زنان محافظ رهبر سابق لیبی دوره مفصل آموزش نظامی شامل تیراندازی از انواع و اقسام سلاح گرم و انجام نبرد تن به تن دیدند. در 1998 یک زن محافظ جان قذافی را نجات داد و خودش گشته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала