گزارش و تحلیل

برده ی جنسی داعش : تهدید میکردند که بچه هایم را می کشد

© Fotolia / Jasmin Merdanبرده ی جنسی داعش : تهدید میکردند که بچه هایم را می کشد
برده ی جنسی داعش : تهدید میکردند که بچه هایم را می کشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان تروریستی " داعش" به اعمال وحشیانه ی خود در ارتباط با زندانیان مشهور است.

زنان یزیدی که توسط افراطیون دزدیده شده اند قربانیان تجاوز جنسی هستند. خالده ، گروگان سابق شبه نظامیان داعش ، در مصاحبه ای با RussiaToday از وحشتی می گوید که او همراه با کودکانش در زندان با آن روبروشد.  

این زن شرح می دهد: " آنها مردان را بیرون آوردند و به سمتشان شلیک کردند. من را به یک سعودی دادند. او 40 روز پسرم را گرفت. من تمنا کردم که کودکم را برگرداند و قول دادم که پدرم به او پول می دهد. او پاسخ داد: " پدرت پول نخواهد داد. او بی ایمان است. " وقتی پسرم را برگرداندند متوجه شدم که علامت هایی برپشتش است ، او را به شدت کتک زده بودند. به من اجازه نمی دادند که به دخترم غذا بدهم. من او را به سینه هایم برای چند دقیقه می چسباندم ، آنها او را فورا از من دور می کردند. می گفتند ، اگر من  گریه کنم آنها بچه هایم را می کشند."

خالده به اقلیت مذهبی کرد یعنی یزیدی ها تعلق دارد. بر اساس خبرها تا 5 هزار زن یزیدی در اسارت شبه نظامیان داعش هستند. افراطیون آنها را مبادله کرده و به عنوان برده ی جنسی استفاده می کنند. در بین زندانیان دخترانی در سنین 8 سال هستند. خالده بعد از آنکه چندین بار صاحبش عوض شد ، موفق گردید از زندان فرار کند.

او می گوید: " پدرم به سعودی 9 هزار دلار داد. او این پول ها را برداشت و مرا به فردی از لبنان فروخت. او گفت که من  را به خانواده ام بر می گرداند اما من به او اعتماد نکردم. او ما را به حزب کارگر کردستان فروخت. "

 بیشتر زنانی که به صفوف مبارزین ، پیشتار در مبارزه با داعش می پیوندند،  گروگان گیری ، تجاوز و قتلهایی که توسط شبه نظامیان " داعش" صورت می گیرد را تائید می کنند.

خالده پس از آزادی به گردان نظامی زنان تحت عنوان " دختران خورشید" پیوست.  این گردان توسط خواننده ی مشهور فولکور یزیدی بنیان نهاده شد. او تصمیم گرفت که مبارزه ی خود با شبه نظامیان داعش را آغاز کند تا انتقام برادران و خواهرانش را بگیرد. RussiaToday با فرمانده ی گردان " دختران خورشید" خواننده شاته شنگالی گفتگو کرد.

شنگالی می گوید: " زمانی که جنبش مقاومت آغاز به کار کرد من تصمیم گرفتم که به گروه پیشمرگان بپیوندم. دوستم پرسید برای چه من سعی نمی کنم کشور را ترک کنم برای آنکه در منطقه ی ما ، من خواننده ی مشهوری هستم. من پاسخ دادم که بهتر است زندگیم را برای سرزمینم بدهم تا اینکه آنرا بگذارم و بروم. وقتی من در خصوص شکل گیری گردان زنان اعلام کردم بسیاری از تمایل خود برای پیوستن به آن گفتند. به نظر من ، 17 سال ، سن برای این کار کافیست. من نمی خواهم تجاوز کنم و یا به دنبال تفاوت و تمایز هم نیستم."

جانیا یکی از جوانترین اعضای این تشکل به RussiaToday از مبارزه ی خود با افراطیون می گوید:

" اسم من جانیا ست. من 17 سال دارم. من مبارز پیشمرگ و عضو گردان " دختران خورشید" هستم. من به گروه پیشمرگ پیوستم برای آنکه از زنانمان که توسط شبه نظامیان داعش محاصره شده اند دفاع کنم. خانواده ی من این تصمیم را پذیرفتند. والدینم به من گفتند: " ما از تو حمایت می کنیم همانند کسانی که به اسارت افراطیون در آمده اند. برو و آنها را آزاد کن. کشورت را آزاد کن."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала