گزارش و تحلیل

اشتباه فرانسوا اولاند و خسارت 54 میلیاردی فرانسه

© AP Photo / Thomas Samsonرییس جمهور فرانسه
رییس جمهور فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه در سه سال گذشته اشتباهات زیادی مرتکب شده است.

او در مدت زمانی کوتاه بدهی بزرگی از خود به جای خواهد گذاشت. رییس جمهور به خاطر تصمیات عجولانه خود در عرض کمتر از سه ماه، مبلغ 54 میلیارد یورو از دست داد.

رسانه های فرانسه می نویسند: «رییس جهور شجاع ما اشتباهات را یکی پس از دیگری در حوزه جغرافیای بین المللی مرتکب می شود و برای مالیات دهندگان فرانسه صورت حساب می فرستد».

حتی اگر به نمودارهای نامطلوب اقتصادی هم توجه نکنیم، شاهد دو سناریو در این تابستان هستیم که به وضوع عمق فاجعه را به ما نشان می دهند.

طبق آمار این رسانه، طی هفته جاری همه خبردار شدند که فرانسه به خاطر خودداری از تحویل ناو «میسترال» مجبور به پرداخت 2 میلیارد یورو شد. این در شرایطی است که حقیقت را در نظر نگیریم زیرا از همان اول برنامه برای ساخت چهار ناو بود و نه دو ناو. به این ترتیب، کشتی های ساخته شده 2 میلیارد یورو خرج روی دست پاریس گذاشتند و کشتی هایی که قرار بود ساخته شوند، 1 میلیارد یوروی دیگر هزینه دارند.

پس از جریان «میسترال» قرارداد تحویل 126 جنگنده Dassault Rafale به مبلغ 48 میلیارد یورو به میان می آید که با هند بسته شده بود. در خصوص قرارداد فروش این جنگنده با مصر به مبلغ 5،2 میلیارد یورو نیز باید گفت که فعلا فرانسه 500 میلیون یورو دریافت می کند. 2،6 میلیارد یوروی باقی مانده را دولت مصر نگه می دارد و از فرانسه مبلغی هم به عنوان قرض گرفته است.

با این حال نباید فراموش کرد که کسری بودجه، بدهی ها و بحران های مختلف مالی در شرایط کنونی بسیار بالا هستند. به این ترتیب، رییس جمهور اولاند که در تصمیم گیری و حل مشکلات کشور ناکارآمد بوده و حتی نتوانسته مشکل بیکاری را حل کند، مبلغ 54 میلیارد خرج را نیز به رزومه خود اضافه کرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала