گزارش و تحلیل

بریتانیایی 53 ساله برای مبارزه با داعش به عراق رهسپار شد

© Sputnik / Andrey Steninمبارزه با داعش
مبارزه با داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
" خلیفه اسلامی" ، محدوده ی بیشتری از عراق و سوریه را اشغال کرده است.

در عین حال تعداد داوطلبینی که به مبارزه با افراطیون افزوده می شوند نیز رشد می کند. در بین آنها، جیم آترتون از بریتانیاست. او 53 ساله است و سه فرزند و دو نوه دارد.  

آترتون ، بیست سال به عنوان راننده ی وانت کارمی کرد و هیچ گاه در زندگی آمادگی نظامی را نگذرانده است.   

او به عضویت تشکل شبه نظامی " دِوِخ ناوشا" درآمده است ، نام این تشکل به معنای " فدائیان " است. این گروه در عراق پایه گذاری شده است اما در آن اروپاییان ، آمریکایی ها و استرالیایی ها عضویت دارند.

آترتون معتقد است: " آمریکایی ها و بریتانیایی ها را می کشند. برادر کوچک من  در افغانستان در سال 2006 کشته شد. من نمی توانم توضیح دهم که چرا بریتانیایی ها به آنجا رفته و در طرف افراطیون می جنگند. نمی توانم توضیح دهم که چرا آنها این کار را می کنند و اینکه چرا می کشند. مذهب در اینجا هیچ معنایی ندارد. آنها تنها در زیر آن مخفی شده اند."

تاکید می کند که او خودش را برای مبارزه با " داعش" آماده کرده است. قبل از آنکه خانواده را ترک کرده و به عراق برود آترتون ماشینش ، موتورش و قایقش را فروخت. 18 هزار پوند جمع کرد ، سلاح خرید و هزینه ی سفر تا عراق را پرداخت نمود.

این داوطلب می گوید که مفتخر است چنین کاری می کند اما برای خانواده اش دلتنگ خواهد شد و می خواهد به آغوش خانواده اش بازگردد.

این بریتانیایی می گوید: " البته من دلم برای خانواده ام تنگ می شود. برای سگم و ماشینم و موتورم. گاهی برای باران و حتی برای ساندیچ ها و بیکن دلم تنگ می شود. خانواده من خیلی نگرانند اما در کل آنها به من افتخار می کنند. البته من امیدوارم که اینطور باشد. من خودم به خودم افتخار می کنم. امیدوارم ،همینکه همه چیز تمام شد به خانه ام بازگردم و دوباره آنها را ببینم. "

جیم تنها کسی نیست که تصمیم گرفته است به طور داوطلبانه برای جنگ با شبه نظامیان رهسپار شود. در آمریکا آماده سازی گروهی از داوطلبین آغاز شده است ، آنها قصد دارند از مردم در مقابل " داعش" دفاع کنند.

سلیمان یوسف ، کارمند شرکت خصوصی نگهبانی می گوید: " مردم بیگناه از اعمال آنها رنج می بینند. آنها می گویند که برای خدا می جنگند اما این دروغ است. همیشه افرادی پیدا می شوند که برای دفاع از دیگران آماده اند. و در اینجا ، این ما هستیم که مبارزه می کنیم. "  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала