گزارش و تحلیل

کره شمالی آماده است به رزمایش آمریکا با"سلاح ناشناخته برای جهانیان" جواب بدهد

© REUTERS / KCNAСеверокорейский лидер Ким Чен Ын в Кымсусанском мемориальном дворце Солнца во время празднования 62-й годовщины перемирия, которое положило конец корейской войне
Северокорейский лидер Ким Чен Ын в Кымсусанском мемориальном дворце Солнца во время празднования 62-й годовщины перемирия, которое положило конец корейской войне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات جمهوری دمکراتیک خلق کره آماده است به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی با عنوان Ulchi Freedom Guardian با کاربرد "سلاح مخرب" جواب بدهد.

به گزارش کانال تلویزیونی  CNN   کره شمالی هشدار داد که گر ایالات متحده و کره جنوبی از این رزمایش در نزدیکی مرز های کره شمالی خودداری نکنند پیونگ یانگ به اعمال دو کشور "نه مانند گذشته بوسیله تفنگ بلکه با توسل به "سلاح مدرن ناشناخته برای جهانیان" جواب خواهد داد. کانال تلویزیونی کره شمالی با نقل سخنان نماینده  رسمی کمیته دفاع ملی جمهوری دمکراتیک خلق کره گفت: "آمریکا باید بداند که تشدید تحریم و محاصره این کشور از طرف واشنگتن موجب دادن جواب این کشور قطعی و مخربی خواهد شد".

این اعلامیه های رهبری کره شمالی  در واقع  برای واشنگتن و سئول خبر داغی نیست. این گونه حملات لفظی کره شمالی هر سال پیش از آغاز رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام می شود ولی از نظر نظامی در توازن قوا در منطقه چیزی تغییر نکرده. به گفته "کنسانتین آسمولوف" با این وجود نقل اعلامیه رهبری کره شمالی از طرف CNN  در این باره که پیونگ یانگ آماده است در جواب به رزمایش واشنگتن و سئول به "سلاح ناشناخته برای جهانیان" متوسل شود برای آمریکا بهانه می دهد اهمیت این رزمایش برای رویارویی با "خطر محرمانه" کره شمالی را مدلل کند. این محقق روس افزود:

Бочки с сырьем для производства таблеток диоксида урана - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آمریکا دوباره جهان را با اورانیوم کره شمالی می ترساند

رزمایش آمریکا و کره جنوبی همواره گسترده بوده و جنبه خودویژه ای دارد و در آن عمدتا  چگونکی دفع  تجاوز کره شمالی کم تمرین می شود و عمدتا این اصل تمرین می شود که "ما چگونه در سرزمین مان دشمن را تاو و مار کردیم". بعضی بخش های این تعلیمات در چنان نزدیکی به مرز کره شمالی انجام می شود که آنها را به سهولت می توان به منزله تدارک حمله گرفت و یک نوع بازی با اعصاب کره شمالی در آن هست. بنا بر این کره شمالی هر دفعه اعلام خطر می کند و در باره اقدام های جوابیه اعلامیه ها صادر می کند. آمریکا و کره جنوبی به نوبه خود می گویند که آنها از  خق حاکمیت برخوردار هستند و می توانند در هر جایی که بخواهند تعلیمات برگزار کنند. کره شمالی در جواب می گوید که اگر اعمال تحریک آمیزی صورت بگیرند آنها با توسل به سلاح بی رحمانه و ناشناخته برای دانش جواب خواهند داد. کره جنوبی هم جواب می دهد که آماده است به اعمال تحریک آمیز کره شمالی جواب بدهد. خوشبختانه اعمال تحریک آمیز جدی تا به حال صورت نپذیرفته است.

کره شمالی منطقه ی زمانی خود را می سازد - اسپوتنیک ایران
کره شمالی منطقه ی زمانی خود را می سازد

قبلا در تابستان سال جاری کمیته دولتی دفاع ملی جمهوری دمکراتیک خلق کره به مناسبت 65 مین سالگرد جنگ کره اعلامیه ای صادر کرد که در آن آمده است: در پیونگ یانگ تعلیمات نظامی مشترک ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی را بعنوان تمرین جنگ علیه جمهوری دمکراتیک خلق کره تلقی می کنند. در حال حاضر در کره جنوبی حدود 28 نظامی آمریکا مستقر هستند.

گفتنی است که جنگ کره  در سال های 1950- 1953 یکی از بزرگترین جنگ های منطقه ای قرن 20 بود. تعداد قربانیان آن به طرق متفاوتی حساب شده است. بنا به یکی از روایت ها تلفات انسانی کره شمالی و کره جنوبی به یک میلیون نفر از هر کدام، شامل تلفات افراد غیر نظامی  رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала