گزارش و تحلیل

نمایشگاه "ماکس" تحریمات غربی را نادیده گرفت

© Sputnik / Vladimir AstapkovichВыступление пилотажной группы "Стрижи" на МиГ-29 на Международном авиационно-космическом салоне МАКС-2013
Выступление пилотажной группы Стрижи на МиГ-29 на Международном авиационно-космическом салоне МАКС-2013 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایشگاه بین المللی هوا - فضای "ماکس- 2015" از 25 تا 30 اوت سال جاری میلادی در شهرک "ژوکوفسکی" واقع در نزدیکی مسکو برگزار می شود. جالب اینجا است که از تعداد شرکت کنندگان خارجی آن عملا کاسته نشده است.

حتی در شرایط هیاهوی تحریمات غرب علیه روسیه 156 شرکت خارجی در نمایشگاه ژوکوفسکی سهم خواهند گرفت. قرار است تعداد زیاد مذاکرات سازنده روسیه با شرکای غربی انجام گیرد. شرکت های بزرگ صنعت جهانی هواپیما سازی Airbus   و Boeing.  غرفه های خود را در این نمایشگاه ترتیب خواهند داد.

شرکت Airbus  تایید کرد مدرنترین هواپیمایش  A350 XWB  به نمایشگاه ژوکوفسکی خواهد آمد و مهمانان و کارشناسان حاضر در این اقدام خواهند توانست با این هواپیمای نوین در زمین رو باز آشنا شوند. این هواپیمای دارای شماره  MSN001  از ژوئن  2013  پرواز های تست انجام داده  و در جریان  "ماکس — 2015" هم  به پرواز در خواهد آمد.

روسیه هم تازگی های بسیار جدید خود را نشان خواهد داد، مثلا شاسی برقی ویژه هواپیما های مسافربری دارای خصوصیات خاص زیست محیطی که نمایش آن خبر داغی خواهد بود. می دانیم که در غرب فعالانه بروی طرح  شاسی دارای کشش برقی کار می کنند و انجام این کار ها را با مواظبت های زیست محیطی توضیح می دهند و در یک زمان قوانینی تهیه می کنند که به دنبال آنها استفاده از شاسی های بدون کشش برقی در فرود گاه های غربی و آمریکایی ممنوع خواهد بود. ولی روسیه غافلگیر نخواهد شد. در "ماکس — 2015" نشان داده خواهد شد که حالا در روسیه هم سیستم های مشابهی تهیه شده است.

سوخو-33 - اسپوتنیک ایران
پاول سوخوی، طراح افسانه ای و سازنده هواپیمای روسیه

"دمیتری شوگایف" معاون مدیر کل سازمان "روس تخ" روسیه موجودیت دیگر تازگی هوایی را اعلام کرد که وی به آن نام "سوپر نو — هائو" داد. این پهپاد دارای شاسی مجهز به بالش هوایی "چیروک" است. این بالش برای پهپاد این امکان را فراهم می آورد که از هر سطح خاکی و یا آبی و حتی از باطلاق به هوا بلند شده و به زمین نشست کند. وزن این پهپاد 700 کیلو و بارگیری مفید حد اکثرش 300 کیلوگرام است و قادر است به ارتفاع تا 6 هزار متر صعود کند و برد پرواز آن 2500 کیلومتر است.

ویژگی نوع نظامی "چیروک" این است که تسلیحاتش در داخل آن نصب شده و بروی بدنه اش آویزان نمی شود. به این خاطر این هواپیما کمتر از زمین مشخص بوده و خصوصیات آیرو دینامیک آن بهتر است.

Пассажирский самолет Sukhoi Superjet 100 - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هواپیمای سوخوی سوپر جت 100 روسیه در ناوگان هوایی ایران

بازدید کنندگان "ماکس — 2015"  می توانند برای اولین بار طرح جنگنده سبک نسل پنجم "میگ" با کد "1.44" طراحی شده در دفتر "میگ" را  تماشا کنند. این هواپیما در سال های 1999 — 2000  مورد آزمایش قرار می گرفته و امید های زیاده به آن بسته می شد و حصوصیات فنی آن از کل مارک های مربوطه داخلی و خارجی فراتر بود. این جنگنده چند منظوره بایستی پایه ای برای هواپیما های خط جبهه می شد ولی برای جنگنده نسل پنجم مارک "سوخو" برگزیده گردید. در نمایشگاه ماکس کنونی این مارک نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

ولی تجربیات اندوخته شده در حین ساخت جنگده چند منظوره جبهه ای بی فایده نبود. به گفته کارشناسان، الان دفتر طراحی میگ روی مدل کاملا جدید و نزدیک به نسل ششم جنگنده سبک کار می کند.

در جریان "ماکس — 2015"  خلبانان ممتاز روسیه و گروه های هوایی خارجی  مثل معمول پرواز های نمایشی در آسمان  ژوکوفسکی را انجام خواهند داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала