گزارش و تحلیل

آمریکا بهای هنگفتی را برای تهدید روسیه و چین می پردازد

© Sputnik / Host photo agency/Sergey Guneevآمریکا بهای هنگفتی را برای تهدید روسیه و چین می پردازد
آمریکا بهای هنگفتی را برای تهدید روسیه و چین می پردازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحلیل گر هندی و دیپلمات سابق ملکولانگارا بهادراکومار برای روزنامه ی آسیا تایمز می نویسد : واشنگتن عصبی شده و سخنانش در خصوص روسیه ، به خاطر نزدیکی استراتژیک پکن و مسکو که در سطح بالایی تقویت شده است ، خصمانه تر می شوند.

این تحلیل گر خاطر نشان می کند که در استراتژی نظامی آمریکا در سال 2015 ، روسیه و چین دو قدرت جهانی هستند که واشنگتن به طور بالقوه ممکن است با عواقب گرانبهایی با آنها وارد جنگ شود.

 ضمنا اجلاس بریکس و سازمان همکاری شانگهای در اوفا به عقیده تحلیل گر هندی ، استحکام  روابط حسنه روسیه و چین را تاکید کرد. سخنان ولادیمیر پوتین  در خصوص اتحاد نیروها برای اولین بار در سطح عالی اتفاقی نیست. این تحلیل گر می گوید: " پوتین آشکارا از ایالات متحده حرفی به میان نیاورد اما پیام رئیس جمهور روسیه بسیار روشن بود ، واشنگتن حتی نمی تواند به برتری برمسکو و یا پکن امیدوار باشد ، اگر این کشورها پشت هم بایستند و متحد شوند. "

بهادراکومار می نویسد: مهم ترین واقعه ی اقتصادی اجلاس در اوفا ، ادغام سازمان همکاری شانگهای ، بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در میدانی واحد برای همکاری های چند جانبه در فضای اوراسیا بود. در کنار این ، رئیس جمهور روسیه خاطر نشان نمود که سازمان همکاری شانگهای می تواند از مرزهای دستورکار اقتصادی خارج شده و به زمینه ای برای حل مشکلات بین المللی تبدیل شود.

این تحلیل گر سیاسی معتقد است: ضمن احتساب به اینکه چه کسی" مهره ی اصلی " در سازمان همکاری شانگهای است و همچنین این حقیقت که ارتباط بین این مهره ها ، عمق استراتژیکی بدست آورده ، معلوم کرد که استراتژی آمریکایی مانع تراشی غیر موثر است. مسکو و پکن با بدست آوردن سطح بالایی از درک متقابل منافع می توانند اولا به طور آزادانه ارتباطات اقتصادی را با اروپا بدون توجه به آمریکا ایجاد نمایند. ثانیا، آنها به آمریکا می فهمانند که برای هر تلاشش به ایجاد درگیری باید هزینه ی هنگفتی بپردازد.

 تحلیل گر هندی ملکولانگارا بهادراکومار در پایان خاطر نشان می کند: " بدون صحبت در خصوص آغاز جنگی آشکار با عواقب غیرقابل پیش بینی آمریکا در وضعیتی نیست که چین یا روسیه را بترساند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала