گزارش و تحلیل

تهران علیه داعش یک اتحادیه ایجاد می کند

© Flickr / Blondinrikard Fröbergپرچم ایران
پرچم ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عبد الرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران اعلام کرد که بزودی با همتایان خود از سوریه و عراق مشورت های مشترکی در مورد مسایل مقابله با تروریسم را انجام خواهد داد.

وزیر ایرانی ابراز امیدواری کرد که جلسه سه جانبه، مقدمه ای برای مذاکرات چندجانبه کشور های خاور نزدیک جهت مبارزه با گروه های تروریستی رادیکال در درجه اول داعش باشد.

عبد الرضا رحمانی فضلی در تهران در دیدار با محمد ابراهیم الشعار وزیر کشور سوریه در باره لزوم تدوین اقدام های ثمربخش در مبارزه با تروریسم در منطقه صحبت کرد. به عقیده وی ایران، سوریه و عراق باید در حل این مساله نقش از همه فعالتر را ایفا کنند. قرار است این کشور ها در اسرع وقت در بغداد همایش سه وزیر را انجام دهند.

وزیر کشور ایران تاکید کرد که افراط گرایی، زورگویی و فراخوانی به تروریسم مغایر اصول اسلام بوده و آنرا بدنام می کنند و باعث گسترش اسلام هراسی است. همتای سوری وی با این امر موافقت کرد که مقابله با تروریسم هماهنگی اعمال ایران و سوریه را طلبیده و موقعیت در منطقه وابسته به اقدام های مشترک آنها است.

در پایان دیدار وزیران کشور ایران و سوریه توافقنامه در باره همکاری دو کشور در رشته امنیت و همکاری فرا مرزی و در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و فروش انسان به امضا رسید.

در ضمن دولت های شیعه سوریه، عراق و ایران در عملیات مشترک علیه داعش فعالانه شرکت می کنند. جمعه گذشته وزارت دفاع عراق نتایج عملیات مشترک ارتش، پلیس و بسیج مردمی را که فرماندهان بخش شیعه آن مربیان ایرانی هستند منتشر کرد. بر اثر آن در استان های انبار، کرکوک و صلاح الدین که رزمندگان سنی، مناطق پهناور آنجا را تصرف کردند 120 شبه نظامی داعش کشته شد. بر اثر ضربات هوایی در ناحیه حصیبه استان انبار ساختمان دادگاه شرعی داعش و انبار مهمات تخریب شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала