گزارش و تحلیل

روسیه به فروش بالگرد های "کا- 52" پرداخت

© Sputnik / Vitaliy Anikov /  مراجعه به بانک تصاویر کا- 52
کا- 52 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
"سرگئی کورنف" رییس دپارتمان نیروی هوایی "روس ابورون اکسپورت" - شرکت صادر کننده تکنیک های نظامی روسیه و سرپرست هیات روسی در نمایشگاه هواپیمایی له بورژه اطلاع داد که روسیه اولین قرارداد ها برای فروش هلیکوپتر های جنگی "کا- 52" آلیگاتور" بست.

وی مشخص نکرد که این قرارداد ها با کدام کشور ها بسته شده و حجم آنها چقدر بود ولی اشاره کرد که "آینده این بالگرد صادراتی خوب و مطمئن است".

لازم به یادآوری است که بالگرد "کا- 52 آلیگاتور" (بنا به درجه بندی ناتویی Hokum B) نوع دو نفره بالگرد ضربتی "کوسه سیاه"، ماشین چند مظوره و قادر به پرواز در هرگونه شرایط آب و هوا و دارای موتور شکل دیگر و تجهیزات مدرنیزه شده در بخش پیشرویی است. وظیفه کا-52 با "کوسه سیاه" فرق می کند. آلیگاتور در درجه اول ماشین فرماندهی نیروی هوایی ارتش است و هدف آن بالا بردن ثمربخشی اعمال گروهی بالگرد های رزمی است. خدمه این بالگرد نقش "مرکز متفکر" را ایفا می کند که هدف های ویژه کل گروه را تعیین و توزیع می کند. این بالگرد می تواند در هر فصل سال برای حل مسایل رزمی گسترده بکار برود و می تواند تکنیک زرهی دشمن همراه با هدف های در حال پرواز با سرعت پایین را دفع کند و قادر است به نیروی زمینی کمک آتشی برساند.

بالگرد "آلیگاتور" از نظر قدرت جمعی رزمی با АН-64 Apache آمریکا دست کمی ندارد و نسبت به دیگر انواع بالگرد ها موجود در جهان برتری دارد. بجز واریانت متعلق به نیروی زمینی، هلیکوپتر عرشه ای ویژه نیروی دریایی هم هست و نام آن "کا- 52 ک کاتران" می باشد. این ماشین مورد آزمایش قرار گرفته و برای استفاده در ناو های بالگرد بر "میسترال" طراحی شده بود. وزارت دفاع روسیه 32 فروند از این هلیکوپتر ها را سفارش داده بود. می دانیم که سرنوشت "میسترال های" روسی "سواستوپل" و "ولادیواستوک" نامشخص باقی مانده زیرا فرانسه در چارچوب تحریمات ضد روسی از فروش این کشتی ها به کشور ما امتناع کرد.

راستش روسیه به "میسترال ها" احتیاج چندانی ندارد. در همایش "ارتش- 2015" برگزار شده در حومه مسکو ماکت ناو بالگردبر دسانتی "پریبویی" نشان داده شد که روسیه آنرا طرحریزی کرده. قرار است که بر روی عرشه آن، بالگرد های روسی "کا — 52ک " و "کا- 27" و "کا- 29" مستقر شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала