گزارش و تحلیل

تفنگ های کلاشنیکف دیگر وابسته به بازار آمریکایی نیست

© REUTERS / Stringerآلکسی کریووروچنکو رییس کنسرن کلاشنیکف
آلکسی کریووروچنکو رییس کنسرن کلاشنیکف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همایش بین المللی نظامی - علمی "ارتش - 2015" به ابتکار سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه کار خود را 16 ژوئن آغاز می کند.

در آن همه رسته ها و انواع نیرو های مسلح و اکثر واحد های نظامی این کشور و نمایندگان 32 کشور خارجی حضور داشته و به آنها امکانات رزمی جدیدترین تکنیک های نظامی روسیه نشان داده شده و در قالب این گردهمایی، میز های گرد و نمایشگاه های تسلیحات بر گزار خواهند شد.

در آستانه این همایش "آلکسی کریووروچنکو" رییس کنسرن "کلاشنیکف" بزرگترین تولیدکننده سلاح سبک در جهان در مصاحبه با خبرگزاری "ریا نووستی" گفت که کنسرن وی در این نمایشگاه غرفه بزرگی داشته و در آن نه تنها تازه های سلاح های سبک نظامی و غیر نظامی بلکه نمونه های سلاح های متعلق به بسته نوین تسلیحات پیشرفته نشان داده خواهد شد.

از میان اشیای نمایشی این کنسرن- تجهیزات نظامی، لباس و وسایل امروزی حفاظتی برای یگان های ویژه و نیز قایق های هجومی "به کا —10" و "به کا- 12" برای پیاده کردن نیروی دریابرد و دفع دزد های دریایی و تروریست ها هستند. قایق های روسی از نظر مشخصات فنی و انواع تجهیزات کاملا با مشابه های خارجی مطابقت داشته و به مراتب ارزان تر اند. همین چیز را می توان در باره پهپاد های سبک ساخت شرکت تابعه ما "زالا آئرو" گفت. سفارش دهندگان خارجی هم اینک علاقمندی خود را به آن نشان دادند. قرار است کنسرن ما در آینده هم تولیدات خود را متنوع تر کرده و آنها را گسترش دهد و قصد دارد با بالا بردن کیفیت، نرخ آنرا کاهش دهد.

و آنچه که به فعالیت های شرکت "کلاشنیکف" در خارج از کشور مربوط است رییس این کنسرن گفت: بله، تحریمات غربی بر فعالیت واحد ما تاثیر گذاشته ولی این تاثیر ها بیشتر مثبت بوده تا منفی. ما بازار های جدیدی را پیدا کردیم و توانستیم محصولات خود را حتی به نرخ سودآور تر بفروشیم. کنسرن ما توانسته است بازار فروش تولیدات خود در ایالات متحده آمریکا را با مصرف کنندگان دیگری جایگزین کند. مشتریان اصلی خارجی ما — آفریقا، خاور نیزدیک، جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала