گزارش و تحلیل

کارشناس ایرانی : شک ندارم که جام جهانی 2018 در روسیه خواهد بود

© Sputnik / Aleksei Nikolskiyکارشناس ایرانی : شک ندارم که جام جهانی 2018 در روسیه خواهد بود
کارشناس ایرانی : شک ندارم که جام جهانی 2018 در روسیه خواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سپ بلاتر ، رئیس فیفا در یک کنفرانس خبری ویژه از استعفای خود گفت.

چندی پیش او برای پنجمین بار به این مقام رسید ، اما انتخابات با رسوایی رشوه خواری و فساد مقامات ورزشی سازمان خدشه دار گردید.

پس از این حادثه انتقاد هایی از جانب سیاست مداران و سازمان های فوتبالی اروپا و آمریکای شمالی به سمت بلاتر روانه شد. رسانه های غربی نیز فعالانه به این رسوایی ها دامن زدند. اطلاعاتی منتشر شد که حامیان مالی سازمان ممکن است بودجه را قطع کنند.

بلاتر هفتاد و نه ساله ضمن سخنرانی برای خبرنگاران گفت ، دشواری هایی که اتحادیه ی فوتبال با آن روبرو شده است از بین نرفته اند.

مسئله ی مربوط به منطق و انگیزه ی رفتارش هنوز باقیست اما بدون شک همانطور که کاربران توئیتر نوشتنه اند  " بلاتر از بازی خارج شد"

مصطفی شوقی ، رئیس بخش ورزشی روزنامه ایرانی " همشهری" در این زمینه می گوید:

خاطر نشان می کنیم که تحقیقات جرایم فساد برخی از کارکنان فیفا با افشای مسئله ی دیگری همزمان شد. دادستانی سوئیس ، شرایط انتخاب کشورهای میزبان جام جهانی 2018 و 2022 را بررسی می کند. بلاتر طرفدار برگزاری این مسابقات در روسیه و قطر بود. آیا پس از استعفای رئیس قدیمی فیفا ، به اجرای این مسابقات ضربه می خورد. مصطفی شوقی می گوید:

پیروزی بلاتر در انتخابات اخیر با حمایت کنفدراسیون های فوتبال آفریقا و آسیا بوده است. یاد آوری می کنیم که در زمان ریاست این سوئیسی ، برای اولین بار در تاریخ فوتبال مسابقات جام جهانی در این قاره ها برگزار شد یعنی در سال 2002 در ژاپن و کره جنوبی و در سال 2010 در آفریقای جنوبی. مصطفی شوقی ، رئیس بخش ورزشی روزنامه ی ایرانی همشهری در خصوص آینده فوتبال آسیا و آفریقا در عصر جدید فیفا ، می گوید:

اواخر امسال مشخص می شود که جانشین سپ بلاتر چه کسی خواهد بود.     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала