گزارش و تحلیل

تازه می خواهند داعش را نابود کنند!

© AP Photo / Kamil ZihniogluПремьер-министр Ирака Хайдер Аль-Абади совещается с французским министром иностранных дел Лораном Фабиусом на пресс-конференции в Париже
Премьер-министр Ирака Хайдер Аль-Абади совещается с французским министром иностранных дел Лораном Фабиусом на пресс-конференции в Париже - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خودداری ائتلاف به اصطلاح بین المللی از دعوت ایران – روسیه – سوریه – کردهای عراق و گروه های مبارز بر علیه داعش در کنفرانس پاریس این سوال را پیش می کشد که هدف این ائتلاف چیست.

 

مخصوصا که کشورهایی در این ائتلاف حضور دارند که خود موسسین و حامیان داعش به حساب می آیند. اگر آنهایی که واقعا با داعش مقابله می کنند در کنفرانس نباشند پس کنفرانس چه هدفی را دنبال می کند؟

 

من فقط می خواهم قطعات معما را بصورت یک پازل که می توانید قطعات آن را در اکثر اخبار پیدا کنید،  کنار هم بگذارم و اینبار اجازه دهم خودتان تحلیل کنید.

—  خانم هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق ایالات متحده در کتاب خاطرات خود اعتراف کرده که ایالات متحده داعش را ساخته.

—   ایالات متحده و همپیمانان اوروپایی اش از تسلیح دولت عراق و تحویل سلاح های پیشرفته خریداری شده توسط این کشور خودداری می کنند. وبه بهانه تحریم تسلیحاتی ایران و روسیه  اجازه نمی دهند دولت عراق از این دو کشور اسلحه تحویل بگیرد وحتی تهدید می کنند که در صورت تحویل گرفتن این تسلیحات آنها را منهدم کنند. در همین حین انواع و اقسام سلاح های پیشرفته از طریق همپیمان آنها ترکیه (یکی محموله های آن که در محموله های سازمان اطلاعات ارتش ترکیه بود توسط پلیس این کشور هفته گذشته کشف شد که افسران پلیس مربوطه بازداشت و روانه زندان شدند) در اختیار داعش قرار می گیرد.

Министр иностранных дел России Сергей Лавров во время встречи с главой МИД Венесуэлы Дельси Родригес в Москве - اسپوتنیک ایران
لاوروف: فعالیت ائتلاف علیه داعش تحت نظارت سازمان ملل باشد

—  تروریست های داعش از 85 کشور دنیا (طبق اعلام مقامات رسمی سازمان ملل) و از طریق ترکیه (عضو رسمی ناتو) و همپیمان مهم ایالات متحده وارد سوریه و عراق می شوند. از 85 کشور جهان به سوریه می آیند تا سوری ها را از دست رئیس جمهوری منتخب خود آزاد کنند و یک دولت اسلامی دیگر در این کشور تشکیل دهند!

—  عربهای حوزه خلیج فارس انواع و اقسام کمک های مالی و تسلیحاتی را در اختیار داعش و گروه های تکفیری از لیبی گرفته تا سوریه و عراق و افغانستان تامین می کنند.

—  داعش نفت خود را از طریق ترکیه و اردن (دیگر همپیمان ایالات متحده) صادر می کند. پول آن نقدا به دلار به حساب های داعش در بانک های اوروپایی واریز می گردد و زمانی که هیچ کس در جهان نمی تواند دلاری بدون اطلاع وزارت خزانه داری ایالات متحده جابجا کند ملیون ها دلار داعش براحتی جابجا می گردد.

—  نیروهای آمریکایی یک عملیات نظامی در مرکز حکومت داعش انجام می دهند و یکی از مخالفان خود را ترور می کنند و همسر او را اسیر می کنند و سپس بدون حتی یک زخمی از آنجا خارج می شوند! اما نمی توانند به دیگر رهبران داعش آسیب برسانند- حتی از طریق بمباران دوربرد هوایی!

—  داعش انواع و اقسام آثار باستانی سوریه و عراق را از طریق ترکیه و اردن به دلالان آمریکایی و اوروپایی می فروشد و هیچ کس رد این دلالان را نمی تواند پیدا کند.

—  وقتی نیروهای داعش در محاصره می باشند به یکباره هواپیماهای آمریکایی و ناشناس غذا و دارو و اسلحه از هوا برای آنها پرتاب می کنند و اعلام می شود که به اشتباه این مهمات پرتاب شده.

گروه تروریستی دولت اسلامی موسوم به داعش - اسپوتنیک ایران
برگزاری همایش مبارزه با داعش در پاریس

—  هواپیماها و ماهواره های آن چند هزار نیرو و صدها نفربر که در عراق و سوریه جا به جا می شوند را نمی بینند اما وقتی که نیروهای عراقی در حال آماده شدن برای حمله به داعش می باشند کل رسانه های غربی ریز به ریز اطلاعات مربوطه را پخش می کنند تا داعشی ها خبردار شوند از کجا و چه تعداد نیرو قرار است به آنها حمله کنند.

—  پس از تلاش های عدیده ارتش عراق موفق می شود 80 عدد موشک میلان فرانسوی برای مقابله با ماشین جنگی داعش به دست آورد و بعد متوجه می شوند که داعشی ها در مقابل صدها موشک تاو آمریکایی در اختیار دارند. در حالی که موشک های تاو خریداری شده توسط ارتش عراق به جای تحویل به این ارتش در اختیار مستشارین آمریکایی قرار می گیرد تا هر وقت صلاح دانستند به تعداد صلاح دید در اختیار ارتش عراق قرار دهند.

—  وقتی ارتش عراق با زحمت خیلی زیاد اقدام به تجهیز نیرو و تامین تجهیزات می نماید بلا فاصله داعشی ها به مکان ذخیره تجهیزات حمله ور می شوند یا آنها را غارت می کنند و یا نابود و بعد مشخص می شود اطلاعات مکان ذخیره این تسلیحات به اشتباه از طریق آمریکایی درز یافته.

—  وقتی نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق در حال پیشروی در مقابل داعش می باشند به یکباره توسط هواپیماهای ائتلاف غربی بمباران می شوند و بعد اعلام می شود که این نیروها به اشتباه بمباران شده اند.

—  هر وقت بسیج مردمی که از گروه های مختلف شیعه — سنی — مسیحی و ایزدی تشکیل شده پیشروی می کنند به یکباره رسانه های وابستگان به ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش دلواپس بهم خوردن ترکیب جمعیتی عراق می شوند و به فکر حق و حقوق اهل تسنن می افتند. هیچ وقت هم به فکر صدها هزار عرب سنی عراقی که توسط داعش از خانه و کاشانه فراری شده اند و یا کشته شده اند و یا مورد انواع و اقسام تجاوز و رفتار های غیر انسانی قرار گرفته شده اند نیستند.

—  در حالی که ائتلاف عربستان بر علیه یمن روزانه صدها سورتی پرواز وبمباران هوایی بر علیه این کشور انجام می دهد ائتلاف مبارزه با داعش با التماس ارتش عراق در الرمادی فقط 30 سورتی پرواز انجام می دهند و بعد می گویند به دلیل نا مشخص بودن اهداف امکان هیچ بمباران قابل توجهی انجام نمی باشد.

—  هفته گذشته چند خلبان نظامی آمریکایی اعتراف می کنند که طبق دستورات مجاز به بمباران تجمعات مشاهده شده داعش نبوده اند و فقط مجاز بودند که اهداف از پیش تعیین شده را و آن هم در صورت اطمینان از امکان بمباران دقیق هدف مورد حمله قرار دهند.

—  آمریکایی ها اعلام می کنند که جنگ با داعش چند سال بطول می انجامد. اما مشخص نیست این جنگ از طرف ائتلاف آنها چه زمانی قرار است شروع شود.

         من سعی کردم چند نکته پازل که در یک مقاله جا می شود را کنار هم بگذارم اما قطعا با یک جستجوی ساده در اخبار می توانید صدها قطعه دیگر نیز پیدا کنید.

         حال با چیدن همین چند قطعه پازل فکر می کنید این ائتلاف واقعا تصمیم دارد با داعش بجنگد و آن را نابود کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала