گزارش و تحلیل

ارتش اوستیای جنوبی جزئی از ارتش روسیه می شود

© Sputnik / Kirill Braga /  مراجعه به بانک تصاویر More than 3,500 Russian military personnel held exercises in the mountainous terrain of the former Georgian republic of South Ossetia, the Russian Defense Ministry’s Southern Military District’s press service said Friday
More than 3,500 Russian military personnel held exercises in the mountainous terrain of the former Georgian republic of South Ossetia, the Russian Defense Ministry’s Southern Military District’s press service said Friday - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احتمالا حتی در سال جاری ارتش جمهوری اوستیای جنوبی با ارتش 58 زمینی روسیه با ستادی در ولادی قفقاز در چارچوب قرارداد دوستی، همکاری و کمک های متقابل میان روسیه و اوستیای جنوبی متحد خواهد شد.

قرار است دوما — پارلمان روسیه این قرار داد را به تصویب براساند و تسخینوال هم اینک آنرا امضا کرده است.

ژنرال آندره گورولیف فرمانده ارتش 58 اعلام کرد که "مطابق قرارداد، ارتش اوستیای جنوبی با نیروی مسلح روسیه متحد شده و دارای آموزش و هدف های مشترکی خواهد بود. در حال حاضر وظیفه اصلی اوستیای جنوبی جلوگیری از تجاوز و اشغال جمهوری از سوی دشمن است". به گفته این فرمانده این وظیفه را همراه با یگان های اوستینی نظامیان پایگاه نظامی 4 روسیه مستقر در اوستیای جنوبی انجام می دهند.

از نظر اول تعداد نفرات یگان های مسلح اوستیای جنوبی اندک است و مساوی تشکیلات تیپ پیاده نظام سبک اسلحه  کوهستانی، دارای سه دستگاه تانک و یک یگان هویتزر متحرک  و بیش  از دستگاه سی زره پوش است. به عقیده گورولیف این امر مانع از آن نشده که آن جمهوری بتواند "وظایف مهم حراست از مرز های خود را با موفقیت انجام دهد". ارتش اوستیای جنوبی از تجربه سرشار انجام عملیات جنگی در کوهستان برخوردار است که الان بدرد اوستیای جنوبی و کل حوزه نظامی قفقاز می خورد. بدین ترتیب ورود تک تیر انداز های کوهستانی از اوستیای جنوبی به ترکیب ارتش روسیه بسیار به موقع بوده و به حل مسایل ژئوپلیتیک در منطقه کمک خواهد کرد.

تا به حال روسیه چنین همگرایی دفاعی را با هیچ کشور دیگری نداشته و این حادثه برای مسکو و تسخینوال و کل فضای شوروی سابق  از اهمیت بالا برخوردار است. می دانیم که اوستیای جنوبی پس از جنگ خونین سریعی با گرجستان در اوت 2008 دولتمداری خود را دریافت کرد. اوستیای جنوبی رسما در ترکیب گرجستان بوده ولی پس از فروپاشی شوروی از تابعیت از آن خارج شد. هیچ یک از کشور های شوروی سابق اوستیای جنوبی را برسمیت نشناختند و در سطح جهانی تنها ونزوئلا و نبکاراگوئه و چند کشور کوچک از استقلال اوستیای جنوبی حمایت کردند. با وجود این اگر ارتش های روسیه و اوستیای جبوبی متحد شوند متحدان روسیه در دفاع مشترک مجبور خواهند شد با یگان های اوستیای جنوبی همکاری  کنند که ظاهرا در حین رزمایس های  مشترک ارتش روسیه و نیرو های مسلح کشور های عضو قرارداد امنیت دستجمعی در منطقه قفقاز منعکس  خواهد شد.

ژنرال یوری نتکاچوف زمان طولانی معاون فرمانده گروه یگان های روسیه در قفقاز بود، به عقیده او "تحکیم همگرایی روسیه و اوستیای جنوبی به حل مسایل مهم نظامی- راهبردی در منطقه قفقاز مساعدت خواهد کرد و به دنبال آن  از هزینه های مربوطه به مراتب کاسته خواهد شد. جوان های اوستیانی در خاک خودشان در ارتش روسیه خدمت کرده و لزومی نخواهد داشت سربازان روسی به آن حوزه اعزام شوند. این الگو شبیه چگونگی فضایی دفاعی می باشد که روسیه آنرا با آبخازیا ایجاد می کند. این کشور مستقل در 2008 تشکیل شده و قرارداد مربوطه با آن در نوامبر 2014 به امضا رسید. این کارشناس نظامی افزود: "راستش یگان های آبخازی دارای وضع مستقل بوده و دفاع مشترک بوسیله تشکیل و و ترتیب دادن عملیات گروه متحده یگان ها تامین می شود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала