گزارش و تحلیل

بریتانیایی های ساکن خارج نگران خروج کشور از اتحادیه اروپا

© REUTERS / Olivia Harris/Files بریتانیایی های ساکن خارج نگران خروج کشور از اتحادیه اروپا
بریتانیایی های ساکن خارج نگران خروج کشور از اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر بریتانیا ،پس از پیروزی در انتخابات هفتم ماه می اعلام نمود که رفراندومی در خصوص خروج کشور از اتحادیه ی اروپا در سال 2017 برگزار خواهد شد.

در عین حال شهروندان انگلیس ، که در خارج از مرزها زندگی می کنند از این چشم انداز خوشحال نیستند.

اتحادیه اروپا را متهم می کنند که بریتانیا انباشته از مهاجرینی شده است که فرصت های شغلی بریتانیایی ها را گرفته و سردرد سازمان های دولتی محسوب می شوند. طوفانی از احساسات حول مسئله ی مربوط به مهاجرت ، به یکی از نیروهای اصلی کمپین برای خروج کشور از ساختار اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

اما هیچ کس در خصوص صدها هزار بریتانیایی که در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا زندگی می کنند فکر نمی کند، به طور مثال در شهرزیبا و کوچک شانتی که درشمال پاریس قرار دارد. در اینجا چایخانه های انگلیسی زیادی وجود دارد که نشان از حضور بریتانیایی هاست ، میدان های اسب دوانی هم هستند ، جایی که مربیان و اسب رانها از قرن نوزده اسب ها را برای مسابقه آماده می سازند.

اما اکنون پس از پیروزی محافظه کاران در انتخابات چندی پیش در بریتانیا و همچنین در زمینه ی رفراندوم مربوط به خروج کشور از ساختار اتحادیه اروپا ، اتباع خارجی یعنی کسانی که می خواهند در فرانسه زندگی کنند ، ناگهان با انتخابی دشوار روبرو شدند. آنها برای آنکه در قاره بمانند یا باید درخواستی برای سکونت موقت بدهند و یا ملیت فرانسوی بگیرند.

الیسون و آنا کارینا ، در فرانسه ریشه های عمیقی دارند. خانواده شان در اینجا زندگی می کنند ، آنها تجارت خود را به راه انداخته اند. به گفته ی آنها ، اگر بریتانیا برای خروج از اتحادیه ی اروپا رای گیری کند ، بسیاری از کسانی که برای کار ویا تحصیل رفته اند  برای همیشه با میهن خود خداحافظی خواهند کرد.

الیسون کارینا می گوید: " امیدوارم آنها از اتحادیه اروپا خارج نشوند. من خیلی نگرانم. من برای بازنشستگی ، خدمات پزشکی در اینجا در فرانسه و تحصیل بچه ها نگرانم. مثلا اگر آنها بخواهند به دانشگاه بریتانیا بروند. "

آنا کارینا معتقد است: " برای انگلیس این حادثه ای واقعی است. این کشور در نقشه ی جغرافیایی ، دولت جزیره ای است. چرا بیشتر جدا شود ؟ بسیاری در اینجا از مدت ها پیش زندگی می کنند ،آنها نمی توانند فقط چمدان را جمع کرده و به بریتانیا بازگردند. این افراد ازکشور خود بسیار دلسرد شده اند برای آنکه حق آنها را محدود می کنند. در نتیجه آنها زمان بیشتری را در اروپا به سر می برند. "

فعلا کسانی که در خارج از کشور زندگی می کنند آماده نیستند که اقامت کامل فرانسه را بگیرند فقط برای آنکه در اینجا به زندگی خود ادامه دهند. آنا می گوید: " من نمی خواهم شهروند فرانسه شوم اما من می خواهیم در اینجا به زندگی ادامه دهم. من دوست داریم که بچه هایم دو زبان میدانند و در فضای چند فرهنگی رشد می کنند. در بین دوستانمان به یک اندازه انگلیسی ها و فرانسوی ها هستند. اما در هر صورت من انگلیسی هستم. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала