گزارش و تحلیل

نیرو های مسلح اوکراین در وضع اسفناکی قرار دارند

© REUTERS / Marko Djuricaنیروهای ناتو به نظامیان اوکراینی چه می آموزند؟
نیروهای ناتو به نظامیان اوکراینی چه می آموزند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هنگامی که در جنوب شرق اوکراین اختلاف مسلحانه شروع شد نیرو های مسلح آن کشور در وضع اسفناکی قرار داشتند.

روحیه رزمی آنها پایین بود  و ساختار ناقص بود و مقدار تسلیحات و تعداد یونیفرم کافی نبود. از آن زمان تا کنون بسیاری چیز ها تغییر کرد ولی نه همه چیز.

ارتش اوکراین مطابق اصل احضار مشمولین تشکیل می شود و هنگامی که سلاح چند میلیون دلاری به دست جوان های بی تجربه می افتد ممکن نیست از بروز موارد ناگوار اجتناب ورزیده شود. بعلاوه در ارتش از انضباط خبری وجود ندارد.

ولی الان جای نگرانی نیست. واشنگتن برای تمرین نظامیان کم تجربه اوکراینی حدود 300 تن مربی نظامی به آن کشور را فرستاده. مایکل فاراندا گروهبان  تیپ 173 هوابرد  آمریکا گفت: "من در سر راه به اوکراین حدس زدم که در آنجا حتی از چیز های بسیار ساده بی خبرند".

نظامیان اوکراین - اسپوتنیک ایران
شورش نظامیان اوکراینی

روند آموزش آسان نیست. حتی اگر سرباز طرز کاربرد اسلحه بلد باشد حتمی نیست که سلاحش حاضر و آماده باشد. فقدان تجهیزات و قطعات یدکی بقدری بالا است که نظامیان اوکراینی مجبورند چیز های غیر قابل تصور را اختراع کنند. مثلا از برخی وسایل نقلیه می شد در فیلم "ماکس دیوانه"  استفاده کرد و چون ظاهر آنها عجیب و منحصر بفرد است.

خبرنگار "راشیا تودی" از اهالی اوکراین پرسید که نظرشان در این باره چیست؟  یک عده گفتند که نیرو های مسلح اوکراین به اصلاحات عمومی شامل فرماندهی بالا احتیاج دارد. یک زنی که خبر ها در باره سوانح در ارتش اوکراین را دنبال می کند گفت که انضباط در ارتش به قدر کافی رعایت نمی شود. یک مرد چنین تعریف کرد: افراد غیر حرفه ای را به ارتش می گیرند و آنها حاضر نیستند با نیروی تمام از کشور خود دفاع کنند".

دیگران نظامیان را متهم نکرده و مایل بودند دولت مقصر کنند. دولتی که نمی تواند ارتش خود را از همه  چیز های لازم تامین کند. یک فرد جوان چنین جواب داد: "ممکن است در  آنجا شرایط نباشد ولی در آن محیط روحیه جنگی و برادری هست".

وزیر خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
آمریکایی ها از پوروشنکو ناراضی هستند

یک مساله دیگر ارتش اوکراینی سو استفاده از مشروبات الکلی است. از میان دلایل آن به انضباط بد و یا استرس اشاره می کنند. ولی هر طوری شده علاقمندی به الکل موجوب بروز موارد فاجعه باری می شود.

در اواسط ماه مارس 2015 یک نظامی اوکراینی سوار بر زرهپوش به درستی رانندگی نکرده و با عابران در "کنستانتینوفکا" تصادف کرد. در نتیجه دختر هفت ساله کشته شد و یک زن مصدوم گردید. دادستانی نظامی اوکراین در جریان رسیدگی ثابت کرد که هر  راننده آن زرهپوش مست بود.

ارتش اوکراین به ناچار در حال زشت ترین جنگ است که جنگ علیه ملت خود است. می توان در این باره بحث کرد که نظامیان در این جنگ باید تا  چه اندازه خویشتنداری از خود نشان دهند ولی اینکه آنها در حین جنگ مرتکب اشتباه های جدی می شوند یک حقیقت مسلم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала