گزارش و تحلیل

کی یف شیوه اروپایی نگریستن به مشقات را یاد می گیرد

© Sputnik / Igor Maslovکی یف شیوه اروپایی نگریستن به مشقات را یاد می گیرد
کی یف شیوه اروپایی نگریستن به مشقات را یاد می گیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقام های کی یف بالاخره آن بند توافقات مینسک را پیدا کردند که آماده اند آنرا با میل و رغبت بر آورده کنند. مطلب سر بند هشتم در باره پرداخت های اجتماعی و احیای کار سیستم بانکی در شرق کشور است.

راستش آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین چگونگی اجرای آنرا افشا نکرد. ولی خود تصمیمگیری به عمل کردن در چارچوب توافقات مینسک انسان را تا اندازه ای خوشبین می کند.

به تصمیم رییس جمهور پترو پوروشنکو از ماه نوامبر سال گذشته حقوق بازنشستگی به اهالی شرق اوکراین حواله نمی شود. وی که وظیفه دارد اجرایی قانون اساسی را تامین کند امکان زنده ماندن شهروندان در این شرایط را توضیح نداد. در ماه  آوریل امسال سران نهاد های پولی جمهوری های لوگانسک و دونتسک بدهی کی یف از تابستان تا کنون را اعلام کردند که معادل 75 میلیارد روبل یعنی 33 میلیارد هریونیا است. این جمهوری ها به پول کی یف امید نداشته و به حساب پرداخت های دریافتی از واحد های صنعتی خودشان به بازنشستگان حقوق می دهد. و اما کار کنونی کی یف تعریف کردن قصه ها در باره فاجعه انسانی با استفاده از هر اقدام بین المللی است. استانیسلاو  بیشوک تحلیلگر سیاسی سازمان بین المللی نظارت انتخابات شاهد یکی از این همایش ها بوده وی چنین گفت:

جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک: عملیات جنگی مانع بازسازی دونباس است - اسپوتنیک ایران
جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک: عملیات جنگی مانع بازسازی دونباس است

من برداشت های خود را بازگو می کنم. من این روز ها از وین باز گشتم که در آنجا اجلاسیه سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار شده بود. من هم از طرف خود در آن جلسه گفتم: من با شما موافق ام. بله، وضعیت انسانی در آنجا دشوار است. ولی اگر شما در طول یک سال آنها را بمباران و آتشباران می کنید مشکل بتوان تصور کرد که  وضع حقوق بشر و موقعیت انسانی در آنجا خوب باشد.

به گفته میخایل اسمولین معاون انستیتو  تحقیقات راهبردی روسیه، اروپایی ها در مورد این داستان های مقامات اوکراین مثل اینکه خط خودویژه رفتار را در پیش گرفتند. در اتحادیه اروپا به خوبی درک می کنند که بازسازی زندگی مسالمت آمیز در اوکراین چقدر تمام خواهد شد  و به این خاطر ترجیح می دهند نقش طرف شنوا را بازی کنند. ولی واکنش روسیه به آن حوادث به گونه دیگری است. اسمولین گفت:

Ополченцы в селе Спартак недалеко от аэропорта Донецка - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
چرا امریکا نگران اوکراین است؟

اگر اروپایی ها به رنج مردم  اوکراینی توجه بیشتری می کردند این سوال پدید می آمد که چرا آنها به آن افراد کمک نمی رسانند. توضیح این است که آنها تا اندازه ای مایل نیستند این مشقات را در نظر بگیرند برای این که آن سوال مطرح نشود. زیرا اتحادیه اروپا به آن مردمی که یک سال است در حال جنگ بسر می برند  هیچ کمکی نکرده است. در آنجا در واقع فاجعه انسانی صورت پذیرفته و اگر کمک های دایمی انسانی از روسیه نبود موقعیت اصلا از کنترل خارج می شد. مردم از گرسنگی و سرما می مردند.

این کارشناس افزود: کی یف به تدریج، سبک رفتار اروپایی را دارد از آن خود می سازد. وی ادامه داد:

مطابق دیدگاه مقامات اوکراین، کی یف ساکنان نواحی شرقی را  شهروندان کشورش می داند و مقامات موظف اند تعهدات خود را در برابر آنها مانند دیگر شهروندان اوکراینی برآورده کنند، ولی این کار را انجام نمی دهنند. دوری آنها از حل مسایل انسانی و اجتماعی شرق اوکراین گویای آن است که حکومت کی یف هم اینک  دونباس و لوگانسک را بدست خود از بقیه کشور جدا کرده و نمی خواهد مسایل این شهروندان را حل کند.

از این پس شهروندان مجبور اند خودشان به حل مسایل  بپردازند. مثلا هر روز در لوگانسک 3 تن نان "اجتماعی" پخته می شود. قیمتش در مغازه 6 روبل معادل 10 سنت اروپایی است. قرار است میزان پخت این نان تا 4 تن در روز  افزایش داده شود. آرد از کجا است؟ مسلما از روسیه.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала