گزارش و تحلیل

اروپا از ترس "گرگ های شبگرد" خودش به تله افتاد

© Sputnik / Valeriy MelnikovЛидер мотоклуба "Ночные волки" Александр Залдостанов
Лидер мотоклуба Ночные волки Александр Залдостанов - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نوشته نشریه "تلپلیس" چاپ آلمان "گرگ های شبگرد" با وجود ممنوعیت لهستان و چک برای عبور از مرز سفر خود را 25 آوریل آغاز کردند.

سرگئی شویگو  وزیر دفاع روسیه به موتورسیکلت رانان روسی آرزوی موفقیت کرده اشاره نمود که می بایست از لهستان بشکل یک ستون تانک رد می شد. نشریه آلمانی در این رابطه نوشت که "این تذکر به بهبودی حوصله اروپا زیاد کمک نکرده بود".

در مقاله "تلپلیس" گفته شده که "گرگ های شبگرد" هم اینک از "خاتین" دیدن کرده و به مجسمه یادبود قهرمانان جنگ گل نثار کردند. این رسانه نوشته که پذیرایی از بایکر های روسی در بلاروس گرم و با این اطمینان دادن ها بود که روس ها و بلاروس ها — "برادران ابدی" هستند.

"تلپلیس" سپس نوشت: لهستان به این خاطر نمی خواهد ورود اعضای باشگاه موتوربایک رانان روسیه را به کشور خود اجازه دهد که در این صورت گرگ ها مجبور خواهد بود از اوکراین رد شوند که عمل تحریک آمیز بیشتری می بود. به نوشته این نشریه، ولی روحیه همه لهستانی ها علیه روسیه نیست. موتورسیکلیت رانان این کشور با بایکر های روسی مخالفتی نداشته و به باشگاه روسی کمک های خود را ارایه کردند.

دولت آلمان هم از صدور ویزا برای بایکر های روسی خودداری کرده و اقدام خود را با این امر توضیح کرده که آنها در باره مسیر حرکت خود اطلاع کافی ندادند. مقامات آلمانی می گویند که "گرگ های شبگرد" می توانند بهانه بروز بی نظمی ها شوند و به این خاطر از ورود موتور سیکلت سواران به کشورش ممانعت کردند. بعلاوه آلمان نمی خواهد که به ملی گرایان روسی امکان خودنمایی داده شود. آلمان مایل نیست که "مشقات بی حد و حصر افراد کشته شده و مقاومت در برابر سیادت نازی هر طوری شده  به نمایش گذاشته شود".

در این هنگام "گرگ های شبگرد" اطلاع می دهند که 20 تن از بایکر هایی گه ویزا دریافت کردند می گویند که آنها تک تک به آلمان نفوذ کرده و بعد از مدتی در برلین ملاقات خواهند کرد. مساله تریکات اصلا مطرح نیست.

مقامات، خودشان از سفر از پیش اعلام شده بایکر ها یک حادثه سیاسی ساخته و به این خاطر آنرا ممنوع کردند. آلکساندر زالدوستنانوف سر "گرگ های شبگرد" اعلام کرد که آنها حاضر نیستند تسلیم شوند. اگر به بایکر های روسی اجازه ندهند بشکل یک ستون از مرز عبور کنند آنها تک تک  از طریق پاسگاه های متفاوت وارد آلمان خواهند شد.

مولف مقاله ای متشره در تلپلیس" تاکید کرد که دولت های لهستان، چک و آلمان با اعمال و واکنش شان خود را در تله قرار دادند و در نتیجه می توان آنها را به این امر متهم کرد که اجازه نمی دهند که مردم آزادانه فکر کنند. بعلاوه آنها با ممنوعیت خود درجه ارزش اقدامی را بالا می برند که در آن تنها چند نفر موتور سیکلت ران شرکت می کند. ولی ظن بدتر از این هست مبنی بر اینکه  اتهام روسیه به اینکه در آنجا تنها "دمکراسی قابل اداره" وجود دارد می تواند در خود اروپا به واقعیت بپیوندد. هنگامی که اقدام بایکر ها تحت بهانه مصنوعی اینکه برای سیاست سودمند نیست در اروپا ممنوع شود همینطور خواهد شد.

اشاره به اینکه "20 موتورسیکلت ران روس می توانند امنیت آلمان را مختل کنند تبرئه پوچی بوده و فقط نشان  می دهد که سیاست آلمان تا چه اندازه دوباره به جنگ سرد نزدیک شده است.

 

 

 

 

 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала