ایران Sputnik
نیژنی نووگورود
به شهر نیژنی نووگورود، پایتخت منطقه ولگا با گذشته ای مرموز و آینده ورزشی، محل برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 خوش آمدید
یکی از قدیمی ترین شهرهای روسیه، نیژنی نووگورود، در سال 1221 درنقطه تلاقی دو رود خانه- ولگا و اوکا توسط شاهزاده یوری "گئورگی" فسیولود به عنوان مرجع دفاع از مرز های شرقی بنا شد‪.


افسانه های عامیانه در مورد ظهور شهر نیژنی نووگورود چنین می گوید‪:

پادشاه روس به رودخانه ولگا رفت و در کوههای دجاتیو متوقف شد، جایی که او مردودائیان را دید که خدایان بت پرست بودند. پادشاه روس به خدمتکارانش دستور داد که به بزرگان ماردودائی بشکه هایی از طلا و نقره هدیه دهند. و آنها در پاسخ به قدردانی از هدیه های پادشاه ظرف های پر از نان، عسل و نمک را برای پادشاه فرستادند. اما، فرستاده های جوان مردودایی، در طول راه خسته شدند و تمام نان، نمک و عسل را خوردند و برای اینکه هیچ کس آگاه نشود در ظروف ریگ و خاک را ریخته و آن را برای پادشاه روس فرستادند‪.

پادشاه ضمن قدردانی هدایا را پذیرفت و از آنها سپاسگزاری کرد: "از شما سپاسگزارم که زمین های مرداویی خود را به دست من سپردید"، زیرا فکر کرد که مرداویی ها جایداد خود را به اوداده اند. و پادشاه با پراکنده کردن ریگ ها بیشتر در امتداد رودخانه رفت: ، جایی که زمین است آنجا می شود شهر را آباد نمود‪.

به این ترتیب در سرزمین مرداویی ها مردمان روس و در سواحل والگا و اوکا "شهر جدید" ی پیدا شد که بعدا، یا به دلیل این که این شهر در "سرزمین های پایین از" شهر نووگورود بزرگ " قرار داشت که در اواسط قرن نوزدهم تاسیس شده بود و یا به دلیل این که شهر در قسمت پایین تر از رودخانه واقع بود "نیژنی نووگورود" نامیده شد‪.
©Sputnik/ اولین خودرو روسی که توسط یاکولیف و فریس ساخته شد، در نمایشگاه صنعتی و هنری روسیه در نیژنی نووگورود طراحی شده است. 1896 عکاسی ام.پ. دیمیتریف
©Sputnik/ چاپ کارت پستال های قرن بیستم با تصویر بازار نیژنی نوورود از کلکسیون ام.آ. بلینوف آغاز شد
©Sputnik/ رودخانه ولگا در نزدیکی شهر نیژنی نووگورود. تصویر ام. دیمیتریف (1858- 1948)
در آغاز قرن نوزدهم، زمانی که نیژنی نووگورود به نوعی مرکز تجارتی کشور تبدیل شد، شهر را نمونه "تجاری روسیه" نامیدند. در آنزمان، بازار نیژنی نووگورود چنان تاثیری در تجارت سراسر کشور داشت که قیمت کالا در نووگورود قیمت کالا در کشور را تعیین می کرد‪.

ساخت "مهمان خانه" برای بازار شهر، به معمار اگوستین بیتانکور که تا آن زمان موفق به ساختن مانژ مسکو و بعدا بخش تکنیکی کلیسای معروف ایساکوفسکی شده بود ،سپرده شد‪.

در دوران شوروی، از 1932 تا 1990، نیژنی نووگورود، به افتخار ماکسیم گورکی نویسنده متولد این شهر ، گورکی نامگذاری شد‪.

   

جاذبه های گردشگری
خیابان اصلی شهر- بولشایا پوکروفسکایا تقریباً هیچ وقت خالی نیست: در طول روز و شب گردشگران در حال قدم زدن و لذت بردن از زیبایی ساختمان های معماری و خرید سوغاتی از فروشندگان خوش طبع آنجا می باشند. شهروندان نیژنی نووگورود نیز با خرسندی در آنجا گردش می کنند‪.

تئاتر آکادمیک دولتی نیژنی نووگورود به نام ماکسیم گورکی، یکی از قدیمی ترین تئاتر های روس در خیابان باشایا پاکروفسکایا قرار دارد. این یگانه تئاتر در کشور است که همه نمایشنامه های گورکی و برخی از داستان های وی از سال 1901 در آنجا روی صحنه رفته است‪.

یکی دیگر از معماری های دیدنی محلی که به سبک روسیه مدرن ساخته شده، ساختمان بانک دولتی است‪.
©Sputnik/Yuriy Somov/ ساختمان بانک دولتی نیژنی نووگورود. معمار و.پاکروفسکی- 1913
©Sputnik/Varvara Gert'e/ اکادمی تئاتر دراماتیک دولتی شهر نیژنی نووگورود به نام ماکسیم گورکی
©Sputnik/Varvara Gert'e/ بنای یادبود ن.ا.دوبرلیوبوفسکی در نیژنی نووگورود
مجسمه های آهنی این خیابان بسیار معروف هستند، نخستین مجسمه گردشگران را به تحسین از زیبایی های این شهر باستانی دعوت می کند. کمی دورتر از آن مجسمه های عکاس در حال عکاسی سگ ،واکسی، خانمی با دوست خود، دختری در مقابل آینه، دروازه بان، نوازنده ویولون قرار دارند. در نزدیکی فروشگاه "صنایع هنرهای دستی" مجسمه معلم که با پسربچه نشسته است جلب توجه می کند، فروشنده نیژنی نووگورود دوستانه از شما می خواهد در آنجا قدم بزنید و در نزدیکی مرکز ارتباطات مجسمه پستچی دوچرخه سوار قرار دارد. مجسمه گربه پشت پرده شهرداری گیر کرده است. اما "بز شوخ" معروف ترین مجسمه شهر است. ساکنان محلی نووگورود اطمینان دارند که اگر شما سوار آن شوید و دست به شاخ های بز بزنید، تمام آرزو های شما برآورده خواهد شد‪.

خیابان بولشایا پاکروفسکایا تمام میدان ها و اماکن دیدنی شهر را بهم متصل می سازد‪.
©Sputnik/Varvara Gert'e/ مجسمه "بز شوخ" در نیژنی نووگورود
©Sputnik/Mikhail Beznosov/ بنای یادبود خوانندگان در نیژنی نووگورود
©Sputnik/Mikhail Beznosov/ بنای یادبود نانوای معروف نیژنی نووگورود
کرملین نیژنی نووگورود افتخار اصلی این شهر است. کرملین در ابتدای قرن شانزدهم برای محافظت از حملات تاتار ها ساخته شد. دیوار دو کیلومتری این قلعه با سیزده برج تقویت شد، اما امروز فقط تنها دوازده برج باقی مانده است‪.

افسانه های مرتبط با کرملین بسیارند. گفته می شود که برج کرومیسلاو نام خود را از آلیونا - زنی گرفته است که شوهرش او را با سطل و "یوغ" به دنبال آب فرستاد، و بعد او را لای دیوار ها گذاشتند تا مقاومت دیوارها بیشتر شود‪.

همچنین گفته شده است که در جایی از دیوارهای کرملین "لیبریا" (کتابخانه) ایوان مخوف پنهان شده است. با این حال، هیچ اثری از آن وجود ندارد و تاکنون هیچ مجموعه ای از کتاب یافت نشده است. طرفداران افسانه ها به دلیل پیچیدگی زمین و نزدیکی آب های زیرزمینی،موفق به جستجوی آنها نشده اند‪.
©Sputnik/Oleg Zoloto/ نمای کرملین نیژنی نووگورود
©Sputnik/Ekaterina Chesnokova/ برج کرملین نیژنی نووگورود
©Sputnik/Ekaterina Chesnokova/ گالری بر روی دیوار کرملین نیژنی نووگورود
©Sputnik/Evgenya Novozhenina/ پله های چکالوف در نیژنی نووگورود
از سواحل نیژنی نووگورود می توان خود را به رودخانه ولگا بر پل مشهور "چکالوف" رساند. این هم یکی از جاذبه های شهر است، راهنمای توریستی برای شهر: راه پله از 442 بخش به صورت عدد 8 و در تقاطع خطوط و سیستم ها برای مشاهده، ایجاد شده است که در آن شما می توانید از منظره زیبای رودخانه و استراحت در آنجا لذت ببرید‪.

این نردبان به افتخار پیروزی در نبرد استالینگراد در سال 1943 ساخته شد‪.

   

ورزشگاه ورزشی "نیژنی نووگورود‪"
نیژنی نووگورود از جمله شهرهایی است که در آن مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 برگزار خواهد شد. در استادیوم ورزشی "نیژنی نووگورود"، واقع در تلاقی رود خانه اوکا به ولگا، شش مسابقه، از جمله مسابقات 1/8 و 1/4 نهایی و فینال برگزار خواهد شد‪.

مطابق با ایده معماران ساختمان ورزشگاه جدید، طبیعت شهر نیژنی نووگورود: تجسم گر -آب و باد- است. سقف ورزشگاه با پانل های آبی شفاف، سفید رنگ و داخل ورزشگاه با صندلی های همان رنگ تزئین شده است‪.

در زمان برگزاری جام جهانی 2018، استادیوم، گنجایش 45 هزار تماشاچی را دارد. پس از اتمام جام جهانی، می توان از آن به عنوان یک مجموعه چند منظوره برای برگزاری کنسرت، و نمایشگاه های مختلف استفاده کرد‪.
جزئیات بیشتر درباره استادیوم

   

چگونه می توان به آنجا رسید
با هواپیما: پرواز به نیژنی نووگورود از فرودگاه بین المللی استریگنو صورت می گیرد. پرواز از مسکو تا آنجا فقط یک ساعت است‪.

با قطار: زمان سفر از پایتخت روسیه با قطار تا آنجا از سه و نیم تا هفت ساعت‪.

با اتوبوس: از مسکو تا نیژنی نووگورود، می توان از شش تا هشت ساعت در راه بود‪.