حملات تروریست ها در سوریه

© Sputnik / Basel Shartuhحملات تروریست ها در سوریه
حملات تروریست ها در سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2021
اشتراک
مرکز روسی آشتی طرف های متخاصم در سوریه اعلام کرد که شبه نظامیان عضو گروه تروریستی جبهه النصره 9 حمله را در منطقه کاهش تنش ادلب در سوریه انجام دادند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشره در سایت وزارت دفاع روسیه آمده است وی افزود: طی شبانه روز گذشته 9 حمله از سوی مواضع گروه تروریستی جبهه النصره در منطقه کاهش تنش ادلب ثبت شد که از بین آنها  پنج حمله در استان حلب، دو حمله در استان ادلب و دو حمله در استان لاذقیه بوده است".
هشدار بلینکن به متحدان آمریکا درباره عادی سازی روابط با سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
هشدار بلینکن به متحدان آمریکا درباره عادی سازی روابط با سوریه
پیشتر مرکز روسی  آشتی طرف های متخاصم در سوریه اعلام کرده بود که اعضای گروه کلاه سفیدها قصد دارند یک اقدام تحریک آمیز در منطقه کاهش تنش ادلب سازماندهی کنند تا سپس نیروهای دولتی را به "حملات بی هدف به تاسیسات غیرنظامی و غیرنظامیان" متهم کنند.
یادآور می شود سازمان موسوم به "جبهه النصره" ("حیات تحریر الشام"، "جبهه فتح الشام"، "جبهه النصره") طبق  تصمیم دادگاه عالی فدراسیون روسیه مورخه 29 دسامبر 2014 سازمان تروریستی شناخته شده است.
کلاه سفیدها با نام رسمی دفاع مدنی سوری سازمانی مورد حمایت غرب است که خود را موسسه  داوطلبانه برای کمک و نجات غیرنظامیان در مناطق جنگی اعلام می کند اما توسط مقامات سوریه به ارتباط با افراط گرایان و اقدامات تبلیغاتی خصمانه متهم شده است. کلاه سفید ها بارها به جنگ اطلاعاتی علیه دمشق متهم شده اند. «کلاه سفیدها» هدف خود را دفاع از غیر نظامیان اعلام کرده و ادعا می کنند که از لحاظ سیاسی بی طرف بوده و در عملیات مسلحانه شرکت ندارد. این سازمان بیشتر در مناطق تحت کنترل شورشیان سوری فعالیت می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала