مدافعان حقوق بشر: ممنوع شدن کار زنان توسط طالبان، بحران افغانستان را تشدید می کند

© Photo / Facebook/Sediqa.Mمدافعان حقوق بشر: ممنوع شدن کار زنان توسط طالبان، بحران افغانستان را تشدید می کند
مدافعان حقوق بشر: ممنوع شدن  کار زنان توسط طالبان، بحران افغانستان را تشدید می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
اشتراک
بر اساس گزارش سازمان حقوق بشری بین المللی دیده بان حقوق بشر، طالبان (جنبش تروریستی ممنوع در روسیه) که در افغانستان به قدرت رسیده ، اکثر زنان را از کار در حوزه بشردوستانه منع می کنند و این امر بحران عمومی در این کشور را تشدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، در گزارش دیده بان حقوق بشر خاطرنشان می شود:  "بر اساس داده های 28 اکتبر 2021، تنها در سه استان از 34 ولایت افغانستان، طالبان رضایت کتبی داده اند، که به زنان اجازه می دهد در زمینه های بشردوستانه کار کنند. در بیشتر نقاط کشور، زنان مددکار اجتماعی با محدودیت های شدید روبرو هستند. به عنوان مثال، آنها باید توسط اعضای مرد خانواده همراهی شوند که انجام مؤثر وظایف شغلی را دشوار یا غیرممکن می کند.
افغانستان در آستانه بحران غذایی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
افغانستان در آستانه بحران غذایی
طبق این گزارش، در شماری از ولایات، زنان تنها مجاز به جمع آوری اطلاعات در مورد نیازهای مردم بوده اند  اما از مشارکت در توزیع کمک ها حذف شده اند. در سایر ولایات زنان تنها اجازه کار در پروژه های آموزشی و بهداشتی را داشتند. به گفته فعالان حقوق بشر، طالبان عمدتاً به صورت شفاهی قوانین کار برای زنان در حوزه بشردوستانه را توضیح می دهند. فقدان دستورالعمل های مکتوب این احتمال را افزایش می دهد که زنان توسط برخی از اعضای این جنبش مورد آزار و اذیت قرار گیرند.
پیش از این سلام الجنابی نماینده یونیسف در افغانستان گفته بود که از اوایل سال 2021 وضعیت این کشور یکی از نامطلوب ترین وضعیت ها در جهان بوده است. پیش بینی می شود که بیش از نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی شدید روبرو شوند زیرا نیازهای بشردوستانه این کشور دارد به اوج خود می رسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала