منبع: فرمانده نیروهای طالبان در کابل کشته شده است

© @https://twitter.comمنبع: فرمانده نیروهای طالبان در کابل کشته شده است
منبع: فرمانده نیروهای طالبان در کابل کشته شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
اشتراک
یک منبع در جنبش طالبان اعلام کرد فرمانده نیروهای طالبان (گروه ممنوعه در روسیه) در کابل پس از حمله به یک بیمارستان نظامی در پایتخت افغانستان کشته شد.
به گزارش اسپوتنیک، این منبع گفت: «حمدالله، فرمانده قول اردوی کابل در حمله داعش کشته شد.
منظور حمدالله مخلص فرمانده  نیروهای طالبان در کابل است.
 ایران حمله تروریستی به یک بیمارستان در کابل را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2021
ایران حمله تروریستی به یک بیمارستان در کابل را محکوم کرد
امروز به گفته شاهدان عینی، گروهی از مهاجمان انتحاری وارد ساختمان بیمارستانی در کابل شده و وارد درگیری با نیروهای طالبان شدند.
 یک شاهد عینی این رویداد گفت: انفجاری در نزدیکی یک بیمارستان در کابل به وقوع پیوست. حمله انتحاری در یک بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی واقع در مجاورت وزارت بهداشت عمومی صورت گرفت و بعد از حمله صدای تیراندازی شنیده شد. گروه تروریستی داعش (ممنوع در روسیه)  مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
در اوایل ماه اوت، طالبان حملات  سریعی را علیه مواضع نیروهای دولتی افغانستان را  آغاز کرد و تا آغاز پاییز تمام مناطق این کشور از جمله پایتخت  را به تصرف خود درآورد. شب 31 اوت، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را نیر ترک کرده و به این ترتیب  به حضور تقریبا 20 ساله نظامی آمریکا در افغانستان پایان داد.
پس از آن، طالبان یک دولت موقت تشکیل دادند. ریاست کابینه وزیران را محمد حسن آخوند برعهده داشت گرفت در دوره اول حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала