آیا وزیر دفاع اسرائیل به عربستان سفر کرده است؟

© REUTERS / Corinna Kernآیا وزیر دفاع اسرائیل به عربستان سفر کرده است؟
آیا وزیر دفاع اسرائیل به عربستان سفر کرده است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2021
اشتراک
یک وبگاه فلسطینی به نقل از منابع عبری زبان نوشته است که احتمالاً مقصد سفر محرمانه هفته پیش وزیر دفاع رژیم اسرائیل، عربستان سعودی بوده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری مهر،  گفته می شود در جریان این سفر، طرفین چند توافق به ارزش یکصد میلیون دلار امضا کرده‌اند.
این در حالی است که سه شنبه گذشته هم اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه یک هواپیمای اسرائیل برای اولین بار در فرودگاه بین‌المللی ریاض فرود آمده است.
نخستین پرواز عربستان سعودی به اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
نخستین پرواز مستقیم عربستان سعودی به اسرائیل
در آن زمان ادعا شد که این هواپیما شخصی و متعلق به یک فرد ثروتمند است که بعد از حرکت از فرودگاه بن گوریون، توقفی کوتاه در فرودگاه امان داشته و از آنجا به سمت عربستان سعودی حرکت کرده است. با این حال، نام این فرد رسانه‌ای نشد. در همان روز، بدون ذکر مقصد، ادعا شد که وزیر دفاع اسرائیل به سفری محرمانه رفته است.
بعداً ادعا شد که احتمالاً مقصد این سفر محرمانه، کشور سنگاپور بوده است.
اما در حال حاضر، نشریه فلسطین الیوم با اشاره به اینکه گانتز به عربستان سفر کرده است، به گزارش اخیر روزنامه عبری‌زبان «گلابز» هم پرداخت که نوشته بود چند شرکت سعودی به واسطه بحرین و امارات با رژیم اسرائیل قرارداد منعقد کرده‌اند که ارزش آنها به بیش از یکصد میلیون دلار می‌رسد.
گزارش‌ها درباره سفر محرمانه گانتز به عربستان سعودی در حالی است که روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» اخیراً به نقل از وزیر امور خارجه عربستان سعودی نوشته بود: اسرائیل به ثبات منطقه و حرکت به سوی صلح در منطقه کمک کرده حال آنکه ریاض یقین دارد که تنها راه دست‌یابی به ثبات کامل، حل و فصل مسئله فلسطین است.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала