گشت و گزار خاخام یهودی در عربستان + فیلم و عکس

CC0 / Pixabay / گشت و گزار خاخام یهودی در عربستان + فیلم و عکس
گشت و گزار خاخام یهودی در عربستان + فیلم و عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
اشتراک
یکی از کنشگران عربستان سعودی در فضای مجازی کلیپی منتشر کرد که در آن، یعقوب یسرائیل هرتسوگ یکی از خاخام های یهودی مشغول گشت و گذار در عربستان است؛ وی این خاخام را "ابو ناصر" خواند و به او خوش آمد گفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، هرتسوگ نیز به نوبه خود از خوش آمد گویی کنشگر سعودی استقبال کرده و از ملک سلمان و محمد بن سلمان ولیعهد او تشکر کرد.
از سوی دیگر، ایدی کوهن ژورنالیست اسرائیلی با انتشار عکس هرتسوگ در عربستان اعلام کرد که وی در این کشور به سر می برد.
در فوریه گذشته، تارنمای "اسرائیل بالعربیه" کلیپی از خاخام هرتسوگ منتشر کرد که در آن برای شفای محمد بن سلمان که تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، دعا می کرد.
​گفتنی است که شبکه 12 تلویزیون اسرائیل در نوامبر سال گذشته اعلام کرده بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق این کشور به صورت محرمانه ای به عربستان سفر کرده است.
وی در این سفر با ولیعهد سعودی دیدار کرد، اما این خبر توسط ریاض تکذیب شد. در ماه ژانویه سال جاری، روزنامه جوروزالم پست گزارشی منتشر کرد که در آن نوشته شده بود نتانیاهو برای اولین بار به سفر خود در ریاض اشاره ای ضمنی کرده است.
به گزارش روزنامه مذکور، نتانیاهو در جلسه ای غیر علنی با حزب لیکود گفت:" اخیرا به کشورهای عربی دیگری سفر کرده ام؛ اما همانطور که قبلا نمی توانستم درمورد امارات صحبت کنم، اکنون نیز نمی توانم صحبت کنم".
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала