وزیر خارجه ایران پیشنهاد ساخت دو نیروگاه طی 18 ماه را به دولت لبنان ارائه داد

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان
حسین امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که حال بازدید ازبیروت است، روز پنجشنبه اعلام کرد ایران آماده است در توسعه بخش انرژی به لبنان کمک اقتصادی کند.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان اظهار داشت شرکت های ایرانی آماده ساخت دو نیروگاه یکی در بیروت و دیگری در جنوب لبنان  در ظرف 18 ماه هستند .
وزیر امور خارجه ایران افزود علاوه بر این، لبنانی ها می توانند از تجربیات ایران در بازسازی و تجهیز بنادر دریایی بهره مند شوند و  اگر طرف لبنانی درخواست کند، شرکت های  ایرانی آماده مشارکت در بازسازی بندر بیروت پس از انفجار سال گذشته هستند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2021
وزیر خارجه ایران: هرگز از کمک به لبنان دریغ نخواهیم کرد
عبداللهیان گفت که در مذاکرات با نجیب میقاتی ، نخست وزیر لبنان در خصوص تشکیل جلسه کمیسیون بین دولتی همکاری های تجاری ، اقتصادی ، علمی و فنی در آینده نزدیک توافق حاصل شد . وی تاکید کرد: ایران می تواند در زمینه های مختلف به لبنان کمک کند.
پیش از این  میشل عون، رئیس جمهور لبنان عبداللهیان را در کاخ بعبدا به حضوض پذیرفت و وی پیام تهنیت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران را به وی تقدیم کرد. عون در دیدار با وزیر خارجه ایران گفت که "از تلاش های دیپلماتیک تهران با هدف نزدیک شدن به کشورهای عربی حمایت می کند."
رئیس دیپلماسی ایران به نوبه خود خاطرنشان کرد که "ایران از هیچ تلاشی برای حمایت از لبنان برادر که با محاصره اقتصادی ناعادلانه مقابله می کند، دریغ نخواهد کرد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала