ترورهای هدفمند در افغانستان ادامه دارد

© AFP 2023 / Anatolii Stepanovترورهای هدفمند در افغانستان ادامه دارد
ترورهای هدفمند در افغانستان ادامه دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
اشتراک
طی چند روز گذشته کابل، فراه، غور و برخی مناطق دیگر افغانستان شاهد ترور ورزشکاران، وکلای مدافع و هزاره‌ها بود که بیانگر ادامه ترورهای هدفمند در این کشور است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، افراد ناشناس روز چهارشنبه گذشته در کابل پایتخت افغانستان «جعفر حیدری» از ورزشکاران افغان را در منطقه «تایمنی» در حوزه دهم امنیتی کابل با شلیک گلوله به قتل رساندند.
طالبان تراشیدن ریش را ممنوع کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
طالبان تراشیدن ریش را ممنوع کردند
جعفر حیدری مسئول فرهنگی یکی از ورزشگاه‌ها در کابل بود  و همچنین تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌ حقوق و علوم سیاسی تحصیل کرده بود.
خانواده حیدری گفته است که مهاجم گلوله را مستقیم به قلب وی شلیک کرده بود  اما طالبان گفته است که ترور حیدری را بررسی کرده و نتایج آن را به خانواده وی اطلاع خواهند داد.
در استان مرکزی غور افغانستان طی چند روز چهار نفر از هزاره‌های غیر نظامی تنها به جرم هزاره بودن توسط افراد مسلح ناشناس کشته شده اند.
خبرگزاری جمهور افغانستان نوشته است که این افراد در شهرستان «لعل و سرجنگل» استان غور کشته شده اند و تاکنون هیچ کسی مسئولیت این رویدادها را برعهده نگرفته است.
مقامات محلی طالبان , هرگونه دخالت در این ترورها را رد کرده و احتمال داده اند که این ترورها کار افراد داعش باشد.
دیروز چهارشنبه مولوی عبدالظاهر محمدی وکیل مدافع و کارمنداداره حج و اوقاف استان فراه نیز در منطقه پل «عسکرآباد»  شهر فراه توسط افراد ناشناس ترور شد.
هرچند پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان حملات انفجاری در ان کشور کاهش یافته است اما ترورهای هدفمند همچنان ادامه دارد که اعضای سابق نیروهای دولتی بویژه کماندوها، کارمندان اداره امنیت ملی و فرماندهان نظامی هدف قرار گرفته و کشته می شوند.
طالبان که پس از تصرف کابل عفو عمومی اعلام کرده اند اما تاکنون نتوانسته اند که جلو افراد خود را در استان ها و شهرستان ها بگیرند و آنها همچنان به انتقام گیری ادامه می دهند.
شب گذشته مسئول اطلاعاتی گروه طالبان در استان پنجشیر نیز در یک فیلم ویدئویی از مقامات بلند پایه طالبان  خواست تا مانع از کشتار مردم در پنجشیر شوند، زیرا افراد این گروه به دستورات وی اعتنا نمی کنند.
مسئول اطلاعات طالبان در پنجشیر هشدار می دهد که ادامه این وضعیت باعث بی اعتمادی می شود و افراد این گروه همچنان به آزار و اذیت مردم در این استان ادامه می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала