کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواستار کاهش تنش ها با ایران شدند

© AP Photo / Saudi Press Agencyکشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواستار کاهش تنش ها با ایران شدند
کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواستار کاهش تنش ها با ایران شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
اشتراک
پادشاهان های عرب حوزه خلیج فارس روز پنجشنبه برای کاهش تنش ها با ایران رایزنی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه پایانی نشست شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس که در سطح وزیران خارجه در ریاض برگزار شد، وزیران با تاکید بر اهمیت مذاکرات درباره مسائل هسته ای و "رسیدگی به رفتارهای بی ثبات کننده ایران در منطقه" گفتند: ما امیدواریم که رئیس جمهور جدید ایران نقش مثبتی در کاهش تنش ها بین شورای همکاری خلیج فارس و تهران داشته باشد.
لاوروف: روسیه طرح امنیت در خلیج فارس را به روز کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
لاوروف: روسیه طرح امنیت در خلیج فارس را به روز کرده است
در این دیدار، وزرای خارجه درباره چشم اندازهای بیشتر تقویت همکاری بین کشورهای شرکت کننده و ادغام اقتصادها پس از پایان بحران در روابط با قطر بحث و تبادل نظر کردند.
وزرا همچنین از عراق که وزیر خارجه آن به این نشست دعوت شده بود و مردم افغانستان حمایت کردند و همچنین وضعیت لبنان و یمن نیز مورد بحث قرار گرفت.
موضوع افغانستان در نشست وزیران از جایگاه ویژه ای برخوردار شد. عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر امور خارجه بحرین، که ریاست نشست شورای همکاری خلیج فارس را بر عهده داشت، در مورد "لزوم احترام به خواست مردم افغانستان و عدم دخالت در امور داخلی دولت" گفت: آنچه در افغانستان اتفاق می افتد اهمیت همکاری همه طرفها را در آنجا تأیید می کند. افغانستان فوراً به کمک و حمایت بشردوستانه نیاز دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала