مقام ایرانی: اقدامات پاکستان درافغانستان، نقض قوانین بین المللی است

© Photo / National Resistance Press Office مقام ایرانی: اقدامات پاکستان درافغانستان، نقض قوانین بین المللی است
مقام ایرانی: اقدامات پاکستان درافغانستان، نقض قوانین بین المللی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2021
اشتراک
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با بیان اینکه اقدامات پاکستان در افغانستان، نقض قوانین بین المللی است، گفت: دخالت‌های بی مورد پاکستان در تعیین ساختار حکومتی افغانستان خوشایند نیست؛ بنابراین مجامع بین المللی باید نسبت به دخالت های پاکستان در پنجشیر ورود کنند.
به گزارش اسپوتنیک، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در گفت و گو با خبرنگار شفقنا با بیان اینکه طالبان (گروه ممنوع در روسیه) بر خلاف قول‌هایی که داده بود، هیچ تغییری در مواضع خود نداده است، اظهار کرد: دولتی که طالبان تشکیل داده، صرفا از یک قوم و متشکل از افراد خاصی است که نگاه های افراطی دارند. طالبان علی رغم اینکه می داند در صورت ادامه این روند احتمال جنگ وجود دارد، اما باز هم به همین سبک ادامه می دهد.
فرار غنی، معاهده آمریکا با طالبان را درهم شکست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
فرار غنی، معاهده آمریکا با طالبان را درهم شکست
او در ادامه با اشاره به حضور وزیر خارجه ایران در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفت: در این جلسه مباحث افغانستان مطرح و تاکید بر این بود که حضور پاکستان در افغانستان نه تنها مسالمت آمیز نبوده بلکه خطرناک هم هست و دخالت های بی مورد پاکستان در تعیین ساختار حکومتی افغانستان خوشایند نیست؛ بنابراین مجامع بین المللی باید نسبت به دخالت‌های پاکستان در پنجشیر ورود کند؛ چراکه این اقدامات پاکستان نقض قوانین بین المللی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در خصوص وضعیت پنجشیر، اظهار کرد: داستان پنجشیر پیچیده ترین منطقه حتی در دنیا است و به همین سادگی سقوط نمی کند. ۲۰۰۰ سال است که هر جریان استکباری وارد پنجشیر شده، شکست خورده است و حتی بقایای شکست ارتش سرخ هم در آنجا باقی مانده است. 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала