یک کشته و ۱۵ زخمی در ششمین شب تظاهرات فلسطینیان در نوار غزه

© AFP 2023 / Said Khatibیک کشته و ۱۵ زخمی در ششمین شب تظاهرات فلسطینیان در نوار غزه
یک کشته و ۱۵ زخمی در ششمین شب تظاهرات فلسطینیان در نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
اشتراک
در شمشمین شب تظاهرات «خشم» فلسطینیان در نوار غزه، یک جوان فلسطینی کشته و ۱۵ نفر دیگر مجروح شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، نظامیان اسرائیل  دیشب به سمت جوانان فلسطینی که در اعتراض به محاصره غزه در نوار مرزی شمال غزه دست به تظاهرات زده بودند، تیراندازی کردند که طی آن یک نفر به شهادت رسیده و 15 نفر دیگر زخمی شدند.
آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2021
تهدید رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به جنگی دیگر علیه غزه
در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینیان در شرق استان «رفح» واقع در جنوب نوار غزه موسوم به «خشم شبانه»،  «احمد مصطفی صالح» جوان 26 ساله ساکن اردوگاه جبالیا در شمال غزه به ضرب گلوله نظامیان اسرائیل  به شهادت رسیده است.
از سوی دیگر، منابع بیمارستانی غزه وضعیت جسمانی یک نوجوان 15 ساله فلسطینی و چهار نفر دیگر را که در تظاهرات پنجشنبه شب مجروح شده بودند، وخیم گزارش کردند.
جوانان فلسطینی دیشب برای ششمین شب متوالی در اعتراض به ادامه محاصره غزه و عدم اجرای تعهدات اسرائیل برای کاهش محاصره، راهپیمایی‌ شبانه‌ با عنوان فعالیت‌های خشم شبانه در نزدیکی مرزهای غزه با اسرائیل برگزار کردند.
اسرائیل  طی سه ماه گذشته بعد از جنگ 11 ‌روزه، از اجرای تعهدات خود از قبیل کاهش محاصره و ترخیص برخی از اقلام و مواد به غزه و موافقت با ورود کمک‌های مالی به غزه طفره رفت و انتظار می‌رود تداوم این گونه کارشکنی‌ها به آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در فلسطین اشغالی منجر شود.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала