ترکیه: با ورود مهاجران جدید از افغانستان، اقدامات مناسب را انجام می دهیم

© Fotolia / Tolgaildunترکیه: با ورود موج جدید مهاجران از افغانستان، اقدامات مناسب را انجام می دهیم
ترکیه: با ورود موج جدید مهاجران از افغانستان، اقدامات مناسب را انجام می دهیم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ترکیه در صفحه توییتر خود اذعان داشت که ترکیه ورود موج جدید پناهندگان از افغانستان را رد نمی کند، مهم است که اقدامات مناسب را انجام دهیم.

به گزارش اسپوتنیک وزیر امور خارجه ترکیه در توییتر خود می نویسد: " ترکیه  موج جدید پناهندگان از افغانستان را رد نمی کند، مهم است که اقدامات مناسب را انجام دهیم."
وزیر خارجه ترکیه افزود که آنکارا تمام تلاش خود را برای رساندن کمک های بشردوستانه به افغانستان انجام می دهد.

طالبان به ارتش آمریکا پیشنهاد تامین امنیت کابل را داد ولی نه شنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2021
طالبان به ارتش آمریکا پیشنهاد تامین امنیت کابل را داد ولی نه شنید

همچنین مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت، آنکارا مایل است که دولتی در افغانستان حضور داشته باشد که در آن نیروهای سیاسی مختلف حضور داشته باشند.
چاووش اوغلو در یک کنفرانس مطبوعاتی در بلگراد ، جایی که از آن دیدن می کند از طریق حساب توییتری خود پخش می شد، اظهار داشت: "ما می خواهیم شاهد یک دولت فراگیر در افغانستان باشیم. برای برداشتن هرگونه قدم ، ابتدا باید ببینیم چه دولتی در آنجا ایجاد خواهد شد."
به گفته وی ، ترکیه هر کاری که لازم باشد برای دستیابی به ثبات در افغانستان انجام می دهد و آماده همکاری با هر فرد (گروهی) است که همین خواسته را دارد.
وی افزود: "در فرودگاه کابل ، علاوه بر اطمینان از کارکرد تجهیزات، باید امنیت نیز تأمین شود. خطر گرسنگی در کشور وجود دارد ، آب کافی وجود ندارد. ما در حال کار روی انتقال کمک های بشردوستانه به آنجا هستیم. خطر موجی از پناهجویان نیز وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала