اردوغان از ورود جدیدترین پهپاد به ارتش خبر داد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان از ورود جدیدترین پهپاد به ارتش خبر داد
اردوغان از ورود جدیدترین پهپاد به ارتش خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2021
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه از ورود جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین به ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، گفت: جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین باری ارتفاع بالای (پهپاد) بایراکتار آکینجی در خدمت ارتش ترکیه قرار گرفته است.

​اردوغان افزود: امروز، ما از اضافه شدن پهپاد سنگین بایراکتار آکینجی که یکی از بهترین های جهان است، به نیروهای مسلح ارتشمان تحویل داده شد، که این نماد دیگری از استقلال ما است. ترکیه سومین کشور پیشرو در زمینه چنین فناوری است.

اردوغان در مراسم تحویل پهپادها در تکیرداگ اذعان کرد: ما مصمم هستیم که ترکیه را در زمینه فناوری جنگنده های بدون سرنشین پیشرو کنیم.

وی خاطر نشان کرد: "کسانی که ده سال پیش این وجوه را به ما نفروختند در حال حاضر در مورد پهپادهای ما صحبت می کنند که بازی را در زمینه جهانی تغییر داده است". ما در فناوری پهپادها قدرت خود را به جهان ثابت کرده ایم. ترکیه دیگر کشوری نیست که فقط خرید می کند، ما شروع به توسعه و فروش محصولات خود کردیم. با ظهور آکینجی، ما به سطح جدیدی می رسیم.

به گفته اردوغان، برخی از کشورها از فناوری برای تغییر حاکمیت، مرزها استفاده می کنند و اصل ما این است که از هر فناوری به نفع مردم استفاده کنیم. هر سرزمینی که سرباز ترک روی آن قدم می گذارد، آرامش و ثبات پیدا می کند ... اگر صلح در منطقه ما یا در جهان تأمین شود، نمی توان تصور کرد که این کار بدون ترکیه امکان پذیر باشد. اکنون کسانی که می خواهند در منطقه ما کاری انجام دهند ابتدا به سمت ترکیه نگاه می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала